Call of duty: Modern Warfare 2

Har precis spelat färdigt Modern Warfare 2. LOVE LOVE LOVE it. Efter två års väntan har jag nu fått spela detta fantastiska spel. Och nu, 45 pund och ca sex speltimmar senare, har jag spelat igenom det. Och ojojoj, vilket spel, VILKET SPEL. En riktigt värdig uppföljare. Gillar att det är nästintill samma speldesign som i ettan, till och med samma karaktärer (och vapen). ÄLSKAR att man får spela som Soap igen i slutet, tillsammans med Captain Price. Genialiskt. Dramaturgin är uppbygd exakt som ettan, vilket jag också gillar. Jag gillar ALLT med det här spelet, vet inte vad man kan kritisera. Kanske...att man deltar som aktiv spelare under terrorattacken är väl kanske...inte helt i linje med hur jag föreställer mig Modern Warfare. I och för sig tillhör det handlingen, men ändå. Det borde finnas MYCKET starkare regler för användning av det här spelet. INGEN under arton borde spela. Och trots att det är artonårsgräns så säljs spelet till barn ändå om deras föräldrar är med. Fnys. Det borde finnas någon form av kontrollering eller scanning i XBOX-en (som i Minority Report!) som scannar av ens ögon eller fingeravtryck eller nåt och som hindrar minderåriga från att spela. Wellwell, kan inte göra så mycket åt det kanske, men jag förstår föräldrar som blir oroliga för att spelet ska trigga igång nya skolmassakrer eller liknande. Det är ju ganska disturbing. 
Men ja, utöver det så tycker jag, som ju inte är minderårig och inte behöver drabbas av moraliska dilemman, att spelet är fantastiskt, välgjort, med bra story och snygg grafik. Loves it!!
Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Såg det på reklamen och jag blev mäkta imponerad. Så Mattias köpte det igår, dags att prova strax. Men va kul att höra att du tycker det är bra :D

Saknar dig, ses snart. Kram Bekki

2009-11-14 @ 20:07:09

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0