Mera film

Hm, ja, gårdagens dåliga humör är idag utbytt mot ett lite mer lättsamt humör. Har tagit en promenad, kollat på "The L Word", lagat mat och umgåtts med Adri. Hon sitter just nu på min säng och är 'fascinerande besvärlig', som hon ju brukar vara. Har läst åttio sidor i boken jag ska skriva tenta om, det är ganska intressant, samtidigt som det är jävligt segt. Hade hellre läst Film Art-boken, så himla mycket intressantare. Blir så sjukt inspirerad och vill se alla filmer som tas upp i exemplen (t.ex. "Shadow of a doubt" och "Birth of a nation", vill se nu, if not sooner). Boken jag läser nu heter "Svensk film och visuell masskultur 1900". Handlar om hur filmen långsamt integrerades i Sverige i det sena artonhundratalet, hur det utvecklades i samband med den industriella revolutionen osv. Och visst det är intressant att läsa men när man måste läsa den så blir det med en gång så extremt tråkigt. Ah well, har ju kommit halvvägs, alltid något.

Ledig imorrn, och på tisdag ska vi ha vå första lektion med Tommy, den andra läraren för den här kursen. Ska bli intressant att se hur han står sig i jämförelse med Lars Gustav, som ju är jättebra.
Och måste köpa mer kurslitteratur, "Film History" som vi kommer använda ända fram till jul. Segt. Kostar 750 spänn på adlibris. Och 250 spänn på Lycknis. Men har aldrig beställt från Lycknis, vet inte om det är pålitligt.. Ah well, återstår att se!

Ska kolla på ett avsnitt av "L word" och sedan sova. Doodles!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0