The lost world

Uppe aptidigt idag (klockan sex! uuh) med föreläsning mellan klockan åtta och elva. Diskuterade de tidiga filmbolagen och deras makt över regissören, skådespelare och hela filmdistributionen på 10- och 20-talet. Mycket intressant, men Tommy pratar så jävla fort. Eller inte fort, men han rabblar fyra årtal, tio viktiga händelser och åtta viktiga personer under loppet av tjugo sekunder. Blir många luckor i anteckningarna. Inte bra! Måste jobba på att anteckna snabbare...Såg också filmen "The lost world" av Hoyt. Lite grann som "Jurassic Park: The lost world" men sjuttio år äldre och mycket roligare. Och mycket, mycket, MYCKET bättre. Att ens jämföra med "Jurassic Park" är väl en skymf. Hur som helst, underbar film verkligen.

Så kom hem för någon timme sedan och har hunnit tillaga och äta tacos gjort på quornfärs. Göttans! Ska på Cinemateket senare för att se "Le dernier métro" av Truffaut, med Jenny. Har velat se "De 400 slagen" sen för alltid, hade hoppats på att Cinemateket kunde visa den, men tror inte att jag har sådan tur dock. Möh. Men ja, Roman Polanski-temat börjar ju nu. Väldigt lurigt. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta, eftersom jag har velat se många av hans filmer, t.ex. "Rosemary's baby" och "Hyresgästen", men ja. Vet inte om man kan uppskatta filmerna ändå, egentligen borde man ju bojkotta den där jäveln. Jaja, den dagen det problemet.

Ska nog ta och borsta tänderna nu, så att jag inte stinker rå lök i biosalongen. Doodles!






Kommentarer
Postat av: Linn

åååååhh tacomiddag nina underbara schillerskatider

2009-10-31 @ 01:58:04
Postat av: Nina

det är helt lovely! när ska vi återuppta denna underbara tradition? till jul? :* :*

2009-10-31 @ 18:56:24
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0