När folk jobbar på provision

...och när det straffar sig att inte vilja lägga på luren i örat på folk.

Telefonförsäljare: "Jag söker Johanna Thidell"
Nina: "Hon bor tyvärr inte här längre"
T (entusiastiskt): "JAHA! Men då kan jag prata med dig istället!"
N (tveksamt): "Okej?"
T: "Jag ringer från Svenska Premiesparfonden"
N: "Okej..."
T (vrålar): "Jag ser här att du förlorade 40% av dina besparingar förra året p.g.a. recessionen!"
N: "Jasså, det ser du?"
T: "Det var väl inte så bra, eller hur?"
N: "Alltså, nä, haha. "
T: "Du vet väl att med våra sparfonder får du garanterat..blablabla...avkastning....blabla...pengarna tillbaka....blablabla...bra va!!?"
N: "Låter verkligen jätteintressant det där..."
T: "Om du lämnar dina uppgifter kan du få fakturan hemskickad inom 14 dagar och börja spara redan nu. Vill du ha våra tjänser?"
N: "Jag vill nog jämföra med andra företag innan jag skriver på något. Men jag vill gärna ha information! Om ni vill skicka ett mejl..."
T: "Det är bättre om du tackar ja till våra tjänser med en gång så att...."
N: "Men...."
T : "DESSUTOM kan du enkelt få pengarna tillbaka om...."
N : "Alltså...."
T: "DESSUTOM får du en intresseanmälan...."
N: "JAG VILL GÄRNA HA INFORMATION...tack! Skicka gärna det! Jag tänker inte skriva på något!" (gubbjävel)
T: "....."
N: "Hallå? "
T (besviket): "Ja, jag kan väl ta din email då..." (snorunge)

Kommentarer
Postat av: Elin S

Haha! :D Åh vilket roligt inlägg att läsa! Telefonförsäljare är onda.

2009-10-02 @ 07:53:45

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0