Skolk

Mm, härliga skolk. Jag vet inte riktigt om jag någonsin skolkat på riktigt. Jag var ju så himla goody-goody i skolan och visst hände det att jag var för trött för att släpa mig till skolan, så jag sjukanmälde mig och sade till alla mina vänner att jag var sjuk. INGEN fick veta att jag egentligen var för trött och alldeles för bekväm för att rulla ur sägen. Den gamla goda tiden, det.
Så idag när jag vaknade (klockan nio av Jacobs baby som jollrade runt i lägenheten, suck...) bestämde jag mig för att skolka. Det heter nog inte ens skolka på universitetet, utan bara frivilligt låta bli att gå dit, eller att vara indisponibel. I alla fall, vi hade bara en föreläsning mellan ett och tre, och på något sätt kändes detta onödigt, när jag lika gärna kan sitta hemma och skriva tentan. Så jag stängde av mitt larm och somnade om och sov till klockan två. Klyftigt. Hur ska jag någonsin kunna somna ikväll?
Hur som helst, som ni märker så lever jag wild 'n' crazy här nere i Malmö. Kommer sitta kedjad vid datorn hela dagen för att skriva tentan. Har dock problemet med skrivare. Tentan ska vara inlämnad under föreläsningen på tisdag, klockan åtta, vilket innebär att jag måste gå till UB och skriva ut tentan dagen innan. Alltså en dags skrivande går förlorad. Känns ganska dumt att man blir straffad så bara för att man inte har råd med skrivare. Vi borde få till klockan sex på oss i alla fall, ska mejla Tommy och se vad han säger. Känner inte Tommy så bra, hade det varit Lars Gustav hade det säkert gått bra, han är så mån om att alla ska bli godkända.
Apropå det, fick VG4 på tentan jag lämnade in förra veckan. Känns gött!
Ska i alla fall gå till Hemköp nu och skicka kort till Vita, och köpa banan och frallor och sedan sväng förbi systemet, med tanke på Jennys 25-årskalas imorrn. Ska bli super. Nu Hemköp!
Doodles!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0