Paus i plugg

Slapp lördag (som alla andra lördagar i mitt liv). Hela dagen har gått åt till att läsa min kurslitteratur för att försöka ta igen allt jag missat när jag varit borta. Går ganska hyffsat. Har skrivit 1½ sida av tentan hittills och har ungefär två kapitel kvar att läsa. Vilket är ungefär hundra sidor. Tur att det är film jag läser om för annars hade jag nog tappat intresset! Apropå film, jag beställde från CDON igår. Hurra! Finns en sorts underlig lycklig känsla när man beställer hem grejer. Slippa folk, slippa kö, slippa hosta upp pengar. Med faktura kan man betala när man känner för det. Därför känner jag att jag inte behöver betala min beställning förrän jag fått nästa CSN, alltså om en vecka. Underbart system! Jag beställde 'No country for old men', 'There will be blood', 'Riget II', 'Nosferatu' (filmen jag missade i torsdags), 'Ghost world' och 'Fargo'. Speciellt exalterad över de två sista! Älskar Steve Buscemi och det var åratal sedan jag såg de två flmerna. 'No country...' och 'There will be blood' har jag egentligen sett till leda men tyvärr är det inte lika tillfredsställande att ha filmerna liggandes i mappar på datorn som det är att ha de stående i hyllan. Och även om det innebär att jag får leva på ketchup och luft i någon vecka så får det väl vara så då. Är man bara upptagen av att se en film så mäker man inte att magen kurrar.

Hur som helst, ska åter gå till min bok och min tenta. Deadlines waits for no man.
Doodles.

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0