Den med fotdiskriminering

Att köpa nya skor är alltid ett ångestmoment. Jag kan inte gå i skor med klack, ballerina är för kallt på vintern och de flesta vinterskor ser ut som döda fluffiga djur som jag vägrar ta på mig, hur kallt det än må vara. Uteslutningsmetoden genererar ett par converse, som funkar på vintern och som inte ser döda ut. Här kommer el problemo; storlek 41 är ett bortglömt, dammigt, bekymrande nummer som de flesta skoaffärer inte vill kännas vid. Vanligtvis betäller de in ett (!!) par i den storleken och när den skon är slut dröjer det ända tills nästa massbeställning av skor görs, god know when that happens (cred till svenska tjejen på på Office som upplyste mig om detta). Alltså; är man inte först på skon så kan det dröja ett bra tag innan man får en ny chans. Converse är ju trots allt aldrig en ny sko, den finns i alla affärer året om. Detta innebär att det i princip aldrig finns ett par 41 på lager, eller ute i affären. De som står utställda är 37, 38 och 39, i varje färg, i varje modell. Jag måste alltid fråga efter skojäveln varpå de säger NEJ. "Finns de i vitt då? NEJ. Nähä...i den modellen då? NEJ. Den här då? Hm....NEJ.
Jag ÄLSKAR skor men jag HATAR att köpa skor och jag ska fan aldrig göra det igen. Exclamation point.

Kommentarer
Postat av: Sierra Madre

Ja du...vet en tjej som har 43 och hon har ett helvete kan jag säga.Som vanligt är det komersiella

intressen som styr-vive la revolucion!

2010-02-27 @ 20:49:26
Postat av: Fastera

Lider med dig käraste Nina, men blir förbannad över att det får el kan fortsätta. Hade en arbetskamrat med exakt dina problem att få tag i något på fötterna...som var snyggt alltså!!! Och det var lääängesedan...allt mognar tydligen inte med tiden skratt.

Men du är vacker ändå...kindpuss och kram!!!

2010-03-01 @ 19:48:40
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0