Den med tidig morgon

Fy fan, gick upp klockan nio, efter möjligtvis sex timmars sömn. Alldeles för lite, men visste att jag skulle ångra mig om jag skippade yogan, så jag rullade ur sängen, åt en banan och stapplade bort till Entré. Börjar märka nu, efter 18 månader av yoga, av och till, att jag börjar bli bättre. Orkar igenom hela passet, med nästa alla de svåraste positionerna, och svetten rinner längst ryggen i slutet när man tvingas göra den horribla 'båten' - av all träning jag någonsin gjort i mitt liv (det är inte så mycket, men ändå) så är båten, i slutet på ett yogapass, det jobbigaste av allt! Men det känns i alla fall gött nu, när jag kan sitta insvept i min filt, äta frukost och ha träningen avklarad. Helt värt!

Skola igår också. Ojoj. Alltså. Jag och gruppen diskuterade tentorna vi skrivit, tog kanske en och en halv timme. Mycket intressant, min grupp är ganska bra. De är smarta och har synpunkter och åsikter om det mesta. Tack och lov, vad är det för mening annars med att ha diskussion? På redovisningen var det dock back to normal. Högljudda, oförskämda, ofokuserade, ouppfostrade. Borde finnas en viss åldergräns för att börja på universitet tror jag; de som nyligen tagit studenten verkar tro att de börjat högstadiet igen. Den fantastiska uppenbarelse som vi kan kalla Douglas fick en snillblixt och kläckte ur sig (på sin extremt, nästan tillgjorda, skånska): "Jag döööör av tristessssss....oouuhhj, sa jag det hööögt?" Och hans sidekick, som vi kan kalla Tallulah, fnittrade förtjust och sade: "Jaaa, det hördes i alla fall högt, hihi. "
Alltså, no no. Vart kommer de här människorna ifrån? Det är som att de krupit ut ur en jordkula och inte vet hur man uppför sig bland andra människor. Ursch. Mina 12-åriga au-pairbarn hade skött sig bättre än vad de gör.

Jaja, mycket tid har man när tiden går åt till at beklaga sig på folk i klassen. Men jag har inte så mycket annat att beklaga mig på, så de får ta smällen.
Nu ska jag spela Half Life i alla fall! Doodles!

Kommentarer
Postat av: Buffy

Nina du är så härrrrrrlig....som en "topping" på den skånska glassen. Dina beskrivningar av trashkids gör att jag skrattar högt av igenkännande.

Love ya//Buffy

2010-02-13 @ 22:50:45
Postat av: Rebecca

Uh, vet hur det känns. Vi hade bokredovisning här om dagen och en tjej som är runt 30 nåt, hon satt och suckade konstant! Så förbannat respektlös, vi var alla helt sura efteråt. Sen när det var hennes tur att redovisa så vägrade hon och erbjöd sig kopiera sitt arbete. Jaha? Inte riktigt det uppgiften gick ut på. Idioter iaf.



Kram

2010-02-15 @ 12:22:14
Postat av: Sierra Madre

Trodde inte socialgrupp 26 gick på Universitetet, men ack vad man bedrog sig! Ni skulle slängt ut de, så de lär sig till nästa gång...ring mig...

2010-02-16 @ 15:16:11

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0