Den första

Jaha, nytt år. En fräsch nystart med ett år som förhoppningsvis innehåller mycket plugg, mycket sparande av pengar och en flytt till världens bästa stad. Låter som en bra planering, speciellt sista. För jag saknar London konstant. Det går inte en dag utan att jag ångrar lite att jag flyttade tillbaka till Sverige. Jag trivs dock väldigt bra i Malmö och är glad över nya vänner jag fått, allt jag lärt mig i skolan och att överhuvudtaget bara vara fattig student. Det är alldeles underbart! Men jag känner mig alldeles ihålig och tom i jämförelse med hur jag kände mig i London. Jag har alltid älskat att bara åka in till stan, eller till en marknad eller bara en stadsdel jag aldrig varit i förut och promenera runt, antingen tills jag gått vilse eller tills jag fick skoskav. Helst med min London A-Z med mig och en ett lager pennies till en tall skinny caramel hot chocolate från närmaste starbucks. Och nu i tråkiga Malmö känner jag mig inte sugen på det alls! Malmö är inte en vacker stad, det finns inga vackra monument, inga katedraler, inga vackra parker, inga gränder att gå vilse i eller matmarknader att springa på. Och ingen Starbucks heller! Det är trevligt i Malmö men aaaaadoövihÖOVI, varför är jag inte i London? Varför varför varför?
Och att Elin och Simma ska flytta dit är både fantastiskt och deppigt. Fantastiskt för dem att komma iväg och för mig så jag kan hälsa på. Deppigt för att jag inte kan följa med (med en gång). Måste vänta hela den här våren på att få åka, sex hela månader. Och allt blir liksom...fel. Jag vill inte känna att filmkursen kommer emellan, att jag gör det trots att jag hellre vill göra nåt annat, att jag lider mig igenom det. För det gör jag ju inte, kursen är som klippt och skuren för mig, älskar den. Ursch, varför ska det vara så nedrans jobbigt? Eller som Elin vill uttrycka det: Tänk vad livet är spännande ibland.
Och det ska jag försöka ta lärdom av. Vara positiv! Det är inte invecklat, det är spännande. Det är inte svårt, det är en utmaning. Så ska det vara. Får väl vara mitt livsbejakande nyåslöfte (mitt seriösa är att jag ska läsa mer böcker). Yes, låter bra. Ska skaffa mig ett ekonomiskt och ett löjligt nyårslöfte också, och sedan är jag good to go.
Hur som helst, ska kolla på mera vänner säsong 4, sova några timmar för att sedan dra mig upp i ottan för att möta upp världens bästa Linn och ta tåget upp till Lidköping och träffa världens bästa Karin. Ska bli mysig helg. Doodles. Och gott nytt år!

Fantastiskt vackra Irland

Kommentarer
Postat av: Elin

Tänk på det positiva! Du går en filmkurs du älskar. Bor i ett litet mysigt rum i en ful men rolig stad. Du har LONDON att se fram emot. Du har ju något helt fantastiskt som väntar! Plus att det blir lättare för dig att flytta dit när jag och simmis bor där.



NJUT!!!

2010-01-02 @ 01:28:21
Postat av: Sara

Ska Simmis också flytta nu! HARREGUD!!

2010-01-02 @ 09:40:04
Postat av: adri

Jaha men vad kuuul att du hatar min stad och allt som är fint här nere. HIGHlarious. Well screw you then, I'm goin' hoome.

2010-01-02 @ 11:05:17

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0