Den med all idioti

Har just insett hur dumma de flesta i klassen är. Inte för att jag är jättesmart; alla mina vänner i klassen är smartare än mig, men jag är i alla fall smartare än the mob. Läste en FB-konversation mellan några av dem nyligen där de snackar skit om vår föreläsare. Jag gillar henne! Hon är skitsmart och lyckas balansera ett såpass svårt ämne som filmteori, och gör det intressant! Har lärt mig tio nya termer idag, massor av franska Nya Vågen-regissörer och lärt mig bakgrunden till Nya Vågen och teorier kring det. Blev inspirerad till att låna massa böcker inför tentan, och skriva om just Nya Vågen, och "De 400 slagen".
Och de klagar på att vi har 150 sidor att läsa varje vecka den här delkursen. Shit, det märks att de är fresh out of high school och aldrig läst på uni förut. Och danskarna i klassen, aaah, var tvungen att hysha dem flera gånger under föreläsningen för att viskade som små skolbarn. Väx upp för fan! Gå inte på föreläsningen om ni inte tänker lyssna. Hoppas de kan komma till skolan höga igen, så kan jag tjalla så de blir avstängda. Hade varit så jävla värt det. Hur som helst, förstår inte varför många av the mob läser den här kursen över huvud taget, de är uppenbart inte intresserade av filmhistoria, filmteori eller någon film som gjordes innan 70-talet, eller som hamnar utanför kategorierna action och komedi.
Konstigt nog, när jag kollar på filmvetenskaps-gruppen på FB säger många av the mob att Apocalypse Now och Eternal Sunshine of the Spotless Mind är deras favoritfilmer. De ger ett dåligt ansikte till två riktigt bra filmer, kan man väl konstatera. Hur som helst, förhoppningsvis är den här känslan ömsesidig och de ogillar mig lika mycket som jag ogillar dem. Och förhoppningsvis tycker de att jag är tråkig, stuck-up och nördig. Men jag är hellre tråkig, stuck-up och nördig än ointresserad, hög och dum i huvudet. Exclamation point.

Kommentarer
Postat av: Linn

"...jag är hellre tråkig, stuck-up och nördig än ointresserad, hög och dum i huvudet."

hahaha du skriver så himla bra!

2010-01-28 @ 00:03:33
URL: http://goddessofnature.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0