Den med bruksanvisningar

Vår Blender gick sönder idag. Började använda den i tisdags och imorse, när Adri skulle göra en smoothie, slutade bladen rotera. Adri, som är handlingskraftens gudinna, blev sur och gick och lade sig i soffan. Jag promenixade bort till ONOFF och klagade, och fick en ny. De skrattade lite åt mig för att jag lyckats ha sönder den efter bara en vecka, men kan ju tilläggas att det nog inte hade hänt om jag läst bruksanvisningen ordenligt. Eftersom bruksanvisningen oftast är skriven av dumma män för dumma män känner jag aldrig ett sug efter att läsa dem; man kan lika gärna mecka ihop grejerna och hoppas på det bästa (förut IKEAs grejer, bruksanvisningen behövs alltid och dessutom är de så sjukt roliga!). Avståndstagandet från bruksanvisningar gäller såklart inte bara undertecknad; Jenny kunde inte klura ut hur man installerade en viss app på sin iPhone, och när jag påpekade att bruksanvisningen kanske kunde hjälpa, stannade hon upp i sin knåpande, tittade på mig och skattade högt för att sedan återgå till sitt fipplande. Det är alltså en allmän grej.
Hur som helst, har nu LÄST anvisningen till Blendern och tänker hädanefter hantera den med försiktighet; att gå tillbaka om en vecka och be om ny är under min värdighet! (och förmodligen emot deras policy...)


jävla OBH Nordica!


Det är ganska uppenbart; gör det som gör dig glad!
gillar att han klappar bokhyllan också...

Kommentarer
Postat av: Sierra Madre

Ha ha ha...männen gör bruksanvisningar för andra män, det står ju helt klart. Det är därför de inte går att tyda. En omöjlig ekvation.

2010-03-14 @ 22:20:15

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0