Den med obefintlig framtidsångest

Pratade med världens bästa Elin igår kväll och jag anade en viss misströstan. London är inte lika charmigt och enkelt som det var förra året. Och självklart är det så, när man är au-pair blir man så väl omhändetagen att när man sedan kommer ut i the harsh reality blir allt väldigt komplicerat. Jobben är skit, lönerna är ännu värre och det är svårt att få allt att gå ihop. Det är lätt att tappa gnistan, till och med manãna manãna-Elin kan misströsta.
Detta ger förstås mig lite panik; min tanke att flytta till London är det enda som tagit mig igenom denna eländiga vinter, att till sommaren få lämna tråkiga Sverige och komma tillbaka fantastiska England. Jag fattar verkligen inte vad de flesta människor nöjer sig med; ta studenten, arbetsförmedlingen, utbilda sig, flytta ihop med någon, köpa hus, Kreta varannan sommar, hemförsäkring, ful bil, ungar och sedan pensionär. Är det eftersträvansvärt? Är det det folk drömmer om, att gifta sig och leva svenssonlivet? För hur mycket man än pratar om när man är femton, att man ska resa, leva, jobba, äventyra och allt det där, så slutar folk leva så fort de skaffat en pojkvän eller en utbildning. För har man en pojkvän är man helt plötsligt två och kan inte fatta egna beslut och är man utbildad har man för mycket skulder och för stort begär att börja jobba. Man får såklart göra vad man vill med sitt liv, men när mina vänner tappar livsgnistan vill jag bara ge dem en smäll på käften för att komma i rätt balans.

Jag ska i alla fall njuta av mitt singel- icke utbildade-liv och gå på yoga, laga mat, hänga med syster yster och se fram emot att livet än så länge är ett oskrivet blad. För vilken gift, villaägande tvåbarnsförälder can say as much? Doodles!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du får gärna hänga med kompisen från Lund då och då också som telefonterroriserat dig i helgen men inte fått något svar! :P

2010-03-03 @ 21:46:53
Postat av: Nina

WHAT! det har jag inte sett, när gjorde du det! :O :O

då telefonerar jag dig typ snart! imorrn! :D

2010-03-03 @ 22:48:15
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/
Postat av: Sara

Dum dum mobil! Trevligt att pratas vid dock!! :D Jag ska spana in mitt schema snarast så vi kan bestämma dag! :D Wee!

2010-03-04 @ 22:28:45
Postat av: Yster syster

Ha! Klart vi ska! Nästa vecka ska vi yoga, se Shutter's Island och gå på terrarieutflykt. Bland annat. :)

2010-03-06 @ 13:18:02

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0