Sysselsättning!

Sommarkursen började igår, Introduktion till spelprogrammering, och eftersom jag suktat efter mer sysselsättning den senaste tiden kastade jag mig över kursboken och första uppgiften. Sjukt svårt, men sjukt kul! Har gjort ett spel redan. Det är en lila skärm med en bild. Kanske inte så himla spännande men det tog en liten stund att sätta ihop, haha. Vi får väl se hur det urartar.

Ska fortsätta med att lägga in mer bilder med olika färg och bakgrund och sedan börja på själva uppgiften som ska vara färdig den 12e juni; "Ett spel där en boll studsar från sida till sida". Antar att det enda jag behöver göra är att ändra bilden från XNA-loggan till någon form av boll och få den att gå från sida till sida och sätta den i någon form av loop. Kommer krävas massor av jobb. Tur att jag har massor av tid!

Händelserikt spel!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0