Två filmer

I helgen fortsatte jag mitt nyhårslöfte om att se mera film, i form av The Adjustment Bureau och The Fighter (båda tillsammans med kära syster).


Den började bra, och historien är jättesmart. Kommer från novellen Adjustment Team av Philip K. Dick och går ut på att det finns en "Adjustment Bureau" som ser till att allt sker enligt en viss förutbestämd ordning. Politikern David Norris träffar Elise Sellas, vilket enligt The Adjustment Bureau inte ska hända. När de två återigen träffas tar byrån till åtgärder för att hålla de två isär, eftersom det inte är meningen att de ska vara ihop. Men Norris och Sellas vill inte spela efter byråns regler....

Låter riktigt juicy! Men filmen tappar lite runt mitten och den där intesiva slutspurten som t.ex. Inception har ett praktexempel på, infinner sig aldrig. Det är synd, eftersom den innehåller mycket av det som både jag och Adri gillar; Science Fiction, Thriller och Romantik. Dessutom var det för mycket vita män. Eller rättare sagt BARA vita män. Plus en kvinna och en svart kille. Dude, that's sooo 50 years ago. Jag och Adri hade mycket ingående konversationer om hur vi hade gjort filmen bättre, haha.



Till skillnad från Adjustment Bureau såg vi The Fighter hemma på en liten datorskärm. Inte det bästa formatet tyvärr. Men filmen var i alla fall riktigt bra, mest p.g.a. Christian Bale. Jag har aldrig riktigt tyckt att han är särskilt bra, mest lite träig, men NUUU fick jag se en riktigt talangfull Bale. Helt fantastiskt! Värd att se enbart för hans rollprestation.

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0