Körkort

Började körskolan för en vecka sedan. Det är sjukt svårt, orkar inte tänka på hur lång tid det kommer att ta tills jag är färdig. Det finns så mycket cyklar, folk, hundar, bilar, buskar. Känns som att jag håller på att köra på allting hela tiden. Har ialla fall lärt mig starta, stanna, starta i backe, växla upp och ner, svänga och växla samtidigt utan att köra upp på trottoaren osv. Problemet med att köra i Malmö är verkligen alla cyklister. Man måste stanna överallt! De kommer susande från alla håll och de är fan inte rädda för att bli påkörda. Och hjälm har de inte heller. Well, de får skylla sig själva när jag kör på dem. Om man får välja mellan töntig med hjälm vid liv eller cool utan hjälm och död så känns valet ganska uppenbart (fast inte för cyklister i Malmö tydligen).

Är sjukt trött och grinig idag. Gick upp halv åtta i morse för att tvätta. Nere i tvättstugan ser jag att min tvättid inte börjar förrän klockan tolv. Segt segt segt. Kan inte somna om. Går och tränar. Hem och duscha. Gå till körskolan. Köra. Nästan köra på allting. Hem och tvätta, äta, städa, diska. Har hyrt film (ExistenZ, Rosemary's Baby, Things we lost in the fire och King av Kong), 4 filmer 4 dagar 44 kronor. Älskar Nöjesmagasinet! Pluggade körkortsteori, kollade sedan på ExistenZ och avslutade med att spela GTA. Och nu är det dags att sova. Och imorrn blir det nog samma procedur fast ingen tvätt dock. Och samma på torsdag också. Hm..

Men. En bra grej. Som avslut på en ganska rutinmässig vecka kommer L.A Noire att släppas på fredag. Jag håller nästan på att få krupp av förväntan och Petter på Gamereactor, vars ord jag värderar otroligt högt, gav det 9/10 i betyg. Förväntansfull. Krupp. Dör. Aah. Kommer bli....epic.






Huvudrollskaraktären är spelad av Aaron Staton från Mad Men. Nuförtiden räcker det inte med att anställa röstskådespelare utan nu ritar de karaktären utefter personen som ger rösten. Ambitiöst!

Kommentarer
Postat av: Sierra madre

Japp! Enl en undersökning är skåningarna de som använder cykelhjälm MINST i Sverige ( Stockholm ligger i topp, Gbg mitten ). De galna Malmöiterna är alltså rätt lika skandinavernas italienare: danskarna.

De använder inte heller hjälm. // Yours truly

2011-05-24 @ 14:39:58

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0