He's just not that into you / Stranger than fiction

Att söka lägenhet är verkligen ett heltidsjobb. Det var ganska roligt i början men nu är det mest ansträngande och uttråkande. Vill verkligen bara flytta in någonstans och sluta bo i mina resväskor. Att bo hos mamma och pappa är trevligt, särskilt trevligt att ha hundarna nära. Men åh. Gillar inte att sova i gäststugan heller. För mycket spindlar. Börjar tro att spindlarna följde med oss från Spinnmästarevägen. För de är överallt! Uh. Sover mest i soffan, bredvid Biffen. Jag alltså, inte spindlarna.

Har precis sett om He's just not that into you. Om man kan bortse från förutsägbarhet, hopplöst konventionella kvinnlig/manlig-karaktärer och allmän cheesy-het (vilket jag kan) så är det en bra romcom. Slår inte lika högt som 90-talets favoriter (Medan du sov, Notting Hill, När Harry mötte Sally) men ändock gullig och fint feel-good-ig. Och jämfört med andra filmer på senare år i samma genre typ Valentine's Day, The Proposal och Just go with it känns den varmare och inte lika tillrättalagd.
När jag ändå är inne på film; såg om Stranger than Fiction för några veckor sedan. Har sett den en gång tidigare, mindes inte riktigt alla detaljer och det var minst sagt en fröjd att se om den. Gillade den verkligen när jag såg den första gången men nu älskade jag den! Nedtonad och lugn i tempot kan man beskriva den som men inte på något sätt långsam eller för lång. Fin, varm, rolig, underfundig och välgjord. Precis som jag skulle beskriva 500 days of summer (taglinen för 500 days, "det här är en historia om pojke möter flicka, men det är ingen kärlekshistoria" skulle kunna vara tagline för Stranger than Fiction också).

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0