Den med högskoleval

YES. Har valt vilka kurser jag ska söka till hösten. Prio ett är väl att skaffa jobb, men om det mot förmodan blir plugg blir det Konstvetenskap 30 Hp. Helst av allt hade jag velat läsa Brittisk och Amerikansk litteratur- och idéhistoria tillsammans med två 7,5-poängskurser, men kan hända blir det för mycket med tre kurser på en gång. Men det hade verkligen varit kul att läsa Klassisk Astronomi, Brottsplatsens Arkeologi eller Franska. Men ja, först och främst ska jag jobba och kanske, kanske kan jag läsa en 7,5-kurs till våren samtidigt som jobbet. 7,5 poäng på helfart tar en månad men t.ex. franskan är på kvartsfart, alltså utdragen på fyra månader, vilket kanske kan funka ihop med jobb. Vi får se, vi får se. Steg ett är väl ändå att komma till London, steg två är att se om jag kan få ett jobb. Och steg tre är att se om jag blir antagen till kursen.
Nu ska jag kolla på mera Vänner och sedan försöka somna innan klockan ett. Vi får se hur det går...
Tallyho!





Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0