Den med allt plugg

Nu är det alltså 21 dagar kvar tills jag flyttar från Malmö, tillbaka till Lindome, tillbaka till London. Har massor av saker jag måste få fixat innan flytten från Malmö, och sedan ännu mer saker att fixa innan flytten till London. Har framförallt grupparbetet och omtentan att få fixad, vilket just nu känns helt overkligt. Alla säger alltid att folk som jobbar saknar skoltiden, att plugga är det bästa som finns. Man blir bortskämd med få timmar i skolan, ändlösa fester, nya vänner och slapp atmosfär. Men fy vad jag är trött på att plugga nu! Vill aldrig mer göra det. Konstant ångest inför tentor, otrevliga föreläsare, tidiga mornar och pubertala kursare. Och okej, visst att det är en ynnest att få plugga, det är inte alla som kan eller får göra det. Men jag, som nu sammanlagt spenderat tretton år i skolan, är färdig! Jag vill jobba, jag älskar att jobba! Det är precis samma skit som när man pluggar, men man lämnar jobbet på jobbet, man tjänar det dubbla och man slipper betala tillbaka sin lön. Nä, jobb skare va. När jag väl börjat jobba ska jag aldrig sluta. Kanske kan vara engelsk nanny föralltid? Man tjänar ju lika bra som vilken annan anställd som helst, och man jobbar aldrig helg. Awesome.

Hade fest igår också. Disneymaskerad, sjukt roligt, men ursch, jag är verkligen ingen festperson längre. Hur orkar folk med det? Ashög musik, fullt folk överallt, saker överallt, chips och vin som kladdar på golvet och grannar som bara klagar hela tiden. Pinsamt att jag redan vid ynka 22 års ålder är färdigfestad. Inte för alltdid kanske, men för tillfället. Det enda jag vill göra är att mysa med filt i en fåtölj, med cola light och grey's anatomy. Så det är precis det jag ska göra nu! Vem behöver sömn anyway? Doodles.

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0