En torsdag med Bergman

OJOJOJ vad min arm ömmade imorse när klockan väckte mig 07.00. Illa! Bestämde mig för att inte gå till skolan, utan stanna hemma, knapra smärtstillande tabletter och kolla på serier alt. plugga. Men visste att jag skulle ångra mig om jag skulle somna om och sova tills klockan två, så släpade mig upp och åt frulle. Och när jag ändå kommit så långt kunde jag lika gärna släpa mig in till skolan också. Fick ståplats på 171an dock. Inte jätteroligt , en hel KVART på bussen stående. Stackars mig, haha. I alla fall, hela föreläsningen handlade om Bergman, mer intressant än vad jag hade förväntat mig. Hedling pratade en massa om Bergmans hat mot välfärdsstaten, moderniteter och sekularisering. Och att telefoner och tåg i en Bergmanfilm innebär bad news. Intressant, men jag kan fortfarande inte frånse min tveksamma inställning till Hedling. Vår tredje föreläsare den här terminen som är en fortysomething gubbe med glasögon och tweedkavaj. Inget fel i det kanske, men det blir lite för mycket ...ja, gubbe helt enkelt. Som det ju alltid är i filmens värld. Men L-G (min favorit av våra fortysomething föreläsare) lovade mer kvinnliga föreläsare nästa termin. Vill väldigt gärna ha Ann-Christine Wallengren då, hoppas hoppas. 
Hur som helst, efter föreläsningen letade jag upp vår föreläsare för nästa delkurs, Mats Jönsson (även han fortysomething, utan glasögon men med tweedkavaj), för att få lite info om vad jag kommer missa när jag är bortrest. Han nämnde att vi äntligen ska läsa "The Youtube Reader", boken L-G delade ut till oss för typ två månader sen. About freakin' time. Struntade sedan i att se "Smultronstället" på eftermiddagen, eftersom Adri ändå har den och jag ville absolut komma hem och vila min ömmande arm. Lånade med mig några böcker om brittisk film från bibblan och tog sedan 169an hem och har inte gjort särskilt mycket sedan dess. 
Lyssnar just nu på Burt Bacharach och ska nog gå igenom böckerna jag lånade, så att jag kan påbörja skrivandet av tentan i helgen. Ska nog äta en skål flingor också, för att riktigt festa till det! Klackarna i taket alltså. Doodles! 

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0