Den med byggare Bob

Yes, tillbaka i skolan idag. Var på föreläsning imorse mellan nio och tolv, diskuterade Mai Zetterling och Roy Andersson och lite ditten och datten. Intressant! Som vanligt. Kom hem vid ett, åt lunch och spelade GTA, åkte bort till Triangeln och köpte skruvar (älskar Clas Ohlson, seriöst, vad finns INTE på det stället? Loves it), kom hem, tränade en halvtimme, gick på möte, hem, åt middag och slutligen skruva upp gardinstång i vardagsrummet. Jag och Adri besökte IKEA igår för att inhandla stång och gardin och när vi öppnade förpackningen inser vi till vår stora förskräckelse att det inte ingår några skruvar. Länsade min och Julias verktygslådor och jag lyckades samla ihop tre skruvar som var lämpliga. Illa. Så ja, en sväng förbi Clas Ohlson var i sin ordning. Fick skruvat upp stången, med enorm möda, eftersom skruvarna var 1 cm för långa = gick inte hela vägen in i vägghelvetet. Använde borrmaskinen och allt (kände mig så sjukt cool!) men tji fick jag. Skruvade fast det så hårt som möjligt, så får det duga tills någon annan bryr sig tillräckligt mycket för att införskaffa nya skruv, ta ner åbäket, ta loss skruven, skruva upp nya och sätta dit den. Och det är fan inte jag! I'm DONE! Men jag är ändå nöjd; lyckades ju på egen hand (med lite hjälp från Adri, fast nästan bara under inhandlingsprocessen) få upp gardiner, helt från scratch. Jag, som är en sanitär olägenhet när det kommet till bygg, logik och sån skit som bara idioter utan riktiga intressen bryr sig om. Kan känna mig lite stolt i alla fall.






Tyvärr kommer inte mysigheten till sin rätta på bild eftersom de vita gardinerna ser ut som lakan! Ajabaja. 
Nu återstår bara en lång och underbar sömn som följs av en ledig, regnfylld onsdag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Buffy

Hallå där, Handy Woman..jag är oerhört imponerad av din byggkonst, det blev ju topnotch! Ace baby.. Daggs att börja chilla med Timell?//Buffige Buffy

2010-04-21 @ 17:17:53

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0