Den med en bra dokumentär

Bra dag i skolan idag! Vaknade lite sent (en kvart innan föreläsningen) så missade första timmen, men de resterande två var mycket intressanta, tack vare vår underbara föreläsare Dagmar Brunow! Hon är verkligen fantastisk, tycker allt är intressant som hon pratar om, trots att det idag handlade om hur den svenska filmproduktionen och distributionen ser ut. Ganska tråkigt, men hon är tillräckligt bra för att väga upp det tråkiga ämnet. Loves it! Och såg dokumentären "Du ska nog se att det går över". Såg den första gången när jag var femton tror jag och tyckte att den var bra men insåg nog inte vilket värde den har som dokumentär. Det var så hjärtligt och fint men samtidigt sorgligt och kämpigt, eftersom man fick följa tre unga tjejer genom tonåren och hur de hanterade sin homosexualitet gentemot familjen och diverse andra. Den ena tjejen var fjorton år när man såg henne första gången och ett år senare uttryckte hon fortfarande sin frustration över hur svårt det är vara annorlunda. Inget ljus i tunneln någonstans, även om det ju blev mycket bättre året därpå men man kan kunde verkligen känna hennes ångest över att inte riktigt passa in. Uh. Dessa tonår alltså...

Kom hem vid tre, tränade (tajmade in det med Top Model, som vanligt, mellan fyra och fem), åt kolor, spelade gitarr (har lärt mig spela Go Go Dolls Iris, smörigaste låten ever men fin är den ändå), kollade lite på Starship Troopers och avslutade kvällen med att kolla på The Ring med Adri. I N T E  K U L. Måste definitivt sova med lampan tänd inatt. Uuuuuh.

Imorrn blir den Köpenhamn med Adri och har jag tur kan jag unna mig en laxbagel med soltorkade tomater-cream cheese (alltså HIMLEN!). Men bara om jag sover ordentligt och hinner träna innan. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Miss Starfish

Måste vara guld att ha Köpenhamn så nära som du har det Nina. Ha kontinenten som sin bakgård. Det vore en ynnest att stilla bedja om...I wish.

2010-04-19 @ 13:40:23

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0