Kick-Ass kicked Ass!

Jag brukar bli väldigt exalterad över filmer jag precis sett och älskar. Väldigt, väldigt, väldigt exalterad! Senast var väl efter Inglourious Basterds. Och nu ikväll efter Kick-Ass. Alltså...den var helt otrolig! Vilket foto, vilket soundtrack, vilket manus! Love love love it! Och man måste inte älska serietidningar och superhjältefilmer för att tycka om den; så välgjord, så snygg, så fin och fylld av lågmäld humor. Älskar! Och framförallt; HIT GIRL. Seriöst, hur cool är hon inte? En liten tjej på typ tolv bast som gör filmens tyngsta actionscener, och det är aldrig forcerat eller töntigt utan bara ashäftigt. Fanns nog inget jag störde mig på, den var helt igenom välgjord och fantastiskt. Eller jo, en sak var det; superhjältefilmer lockar alltid en publik bestående av humorlösa pubertala nördar som gillar filmer som "Year One" och whatnot. Nej tack! Utöver det, underbar bioupplevelse. Kommer att bli KICK-ASS att se den på DVD på mammas och pappas TV om ett halvår, med bra ljud och bild och utan pubertala nördar (egentligen inget ont mot nördar i sig, jag älskar nördar! Bara de inte är, som sagt, pubertala...).

Nu sova. Imorrn grupparbete, träna, kalas för Sanna. Kommer bli...kick-ass! Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Buffy

Jag vill gärna få ass kicked av en sån cool unge anytime for anything...yeah!//Buffarnas Buff

2010-04-25 @ 12:30:38

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0