Den efter påsken

Nu är påsken nästan slut och det enda som är kvar som man kan njuta av är en ledig dag imorrn och alla extrakilon man lagt på sig. Men å andra sidan har jag haft en fantastisk påskhelg så det får det vara värt. Karin och Linn har varit på besök och vi gjorde ALLT som man blir glad av; i fredags åt vi tortellini-middag och kollade på The Breakfast Club och igår åkte vi över till Köpenhamn och gick runt bland folkmassorna runt Ströget. Trodde inte att det skulle vara så mycket folk på påskafton men jodå, folk överallt, spexare överallt, musikanter överallt, öppet överallt. Hedniska människor som inte tar hänsyn till Jesus. Ursch ursch! Vi köpte med oss mat (bagel!) och åt sittandes i solskenet. Underbara vår! Och på kvällen kollade vi på Flicka med pärlörhänge och åt vårt påskgodis.
Och idag släpade vi oss upp tidigt för att äta Café Ceders brunchbuffé, vilket kan vara det godaste som finns; bröd, croissanter, ostar, salami, pannkakor, nutella, sylter, korvar, potatis, lax, pasta, sallader, fetaoast, tortellini, såser, frukter osv osv osv osv. Mumma! Vinkade av Karin och Linn vid fyra-tiden och har sedan dess ätit mera tortellini, skrivit listor på vad jag ska göra innan flytten till London och kollat på massa Vänner. Och jag och Adri avslutade kvällen med att kolla på The grudge. Och nu är det tvivelaktigt om jag kommer kunna somna. Ajajaj! Som sagt, tur att man kan njuta av den lediga dagen imorrn.
Nu ska jag sova, eller i alla fall försöka. Doodles!

Kommentarer
Postat av: Sierra Madre

Ahhh...Ceders brunch! Jag drömde om den i natt och att vi åt så mycket att vi blev förbjudna att komma åter, ever. Kan till viss del förstå det eftersom jag blev tvungen spy i en vas. Sånt kan ju kanske reta upp?//SM

2010-04-06 @ 15:18:13
Postat av: Linn

Ja! Underbar vistelse, både äventyrlig och mysig! Och smaskig. Perfekt! Rävkramar till dig

2010-04-06 @ 17:40:42
URL: http://goddessofnature.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0