Finurlig helg

Har haft ett par mycket angenäma dagar! Roligt och ganska underligt. Började med att jag och Adri åkte till Trafalgar Sq i fredags, där man hade ställt upp en stor labyrint av häckar. Mitt på själva torget! Besynnerligt. Tror att det var en sorts promotion för olika grejer, beroende på vilken dag man var där. I fredags var det reklam för Carnaby Street så labyrinten var dekorerad med bilder från 60-talet och ett band var där och spelade, mitt i labyrinten. Tokigt. Gick sedan på utställningen The Science of painting; Fakes, mistakes and discoveries på National Gallery. Gratis, ganska liten, men mycket intressant! Åt mat på Costa (meatball ragu panini, cola light, minibrownies. MUMMA!) och begav oss sedan hemåt.
Kvällen spenderades i lägenheten i Archway med Elin och våra flatmates. Kände mig ganska off, men blev bättre när vi väl kom iväg till Camden. Var på Hawley Arms i någon timme och blev sedan tvungna att dra hem; stackars Elin mådde inte särskilt bra. Bättre lycka nästa helg!

Igår fikade jag, Adri och Elin på bucks i Angel och åt sedan den himmelska hamburgaren och de lika himmelska pommesen på O'neills. LOVELY. Kollade lite på cricketen på TVn medan vi åt och försökte förstå oss på reglerna men gick väl sådär.
Avslutade kvällen med att sitta barnvakt för Kuber och Mayan, alltså barnen jag kommer att ta hand om som nanny. Tog någon halvtimme att få dem att somna, satt sedan framför TVn och kollade på Batman Begins och There will be blood. Slappt och mysigt! Kom hem till Archway halv tolv och fann fantastiska Simma som kommer vara här på besök i en vecka. Fino fino!

Idag var jag, Simma, Elin och Mark i Kensington, på jakt efter en klänning till Elin. Fann en vacker blå på John Lewis. Dyr som skam men Elin hade en voucher så ingen fara på taket.
Senare, tillsammans med Adri, åt vi middag på en pizzeria i Angel, precis off Upper Street. Smakade underbart och pizzan var stor som ett bord!

Imorrn blir det kanske en sväng till Muswell Hill och Highgate Woods, om humöret för ett sådant besök håller i sig. Tallyho!









Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0