Många val

Det går fram&tillbaka i englelska landet. Har varit här i sju veckor nu, har kommit en lång väg men två saker sätter stopp för framskridande; måste fråga Leena och Hong om det finns chans till löneförhöjning framåt jul. Om inte måste jag nog sluta och ta ett annat nannyjobb som betalar bättre. För som det ser ut nu kommer jag troligtvis inte kunna byta bostad om jag inte tjänar mer. När jag börjar jobba kommer min lön ligga på 800 pund netto för 34 h arbete i veckan. Hyran & räkningar ligger på 230 i månaden, och varje månad tillkommer 65 pund för mitt oystercard, vilket är lika viktigt som att betala hyran. Alltså ligger mina finanser på exakt samma plats som de gjorde förra året; samma lön (förra året var det CSN), samma hyra, samma kostnad för busskort. Intressant. Huvudsaken är dock att jag inte behöver betala tillbaka mina pengar den här gången, utan att de är MINA. Fino fino. Det som stör mig är att det finns nannyjobb där man tjänar 500 pund i Veckan (!!!). MYCKET lockande indeed. Men det brukar innebära 50-timmarsveckor och jag vet inte om jag är så sugen på att ge upp mina lediga måndagar, vilket är en av de fina grejerna med jobbet jag har nu. Jobbar tisdag - fredag och är ledig mellan nio och tre. Inget annat jobb ger mig den friheten. Hm. Svårt svårt svårt.
Å andra sidan, vill absolut byta bostad och måste nästan tjäna mer pengar för att kunna göra det. men är det värt att byta jobb till ett sämre, mer välbetalt jobb för att få finare bostad?

Alla dessa val, orkar inteee.
Nu ska jag fortsätta mina halvkrassa försök till att stämma familjens gitarr (utan stämapparat, say no more...) och försöka att inte fokusera så mycket på allt negativt. Jag HAR ju jobb och bostad. If it ain't broken, don't fix it.
Ta!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0