Brick Lane utan sol

Trots extrem brist på energi pga av gårdagen orkade jag med ett besök på Brick Lane idag tillsammans med Adri och Tara. Mycket folk som vanligt men inte så tryckande hetta som det brukar vara. Alla minnen från Brick Lane involverar genomsvettiga kläder och brända axlar, och att sitta på trottoaren utanför Sunday up Market och käka något smörigt, marinerat som från början var kyckling.
Idag var det svala 20 grader och molnigt, alltså perfekt marknadsväder. Underbara 67an går dessutom från Stoke Newington Station raka vägen ner till Spitalfields Market, tar någon halvtimme och man slipper åka via ruffiga Whitechapel och överbefolkade Islington. Drog igenom markanden lite haffsigt, hittade en fin fransk plansch för 3 £ som skulle sitta fint i lägenheten i Archway, men kändes onödigt att lägga pengar på när jag redan lever utöver mina tillgångar.
Åt lunch på All Stars Lane, den amerikanska 50tals-dinern på Brick Lane. Åt en hamburgare och pommes frites för 9 £. Helt okej, smakade gott och fräscht. Påminde starkt om O'neills hamburgetallrik, men var inte lika god och definitivt inte lika billig (hamburgare och pommes med dressing för 9 £ mot hamburgare med cheddarost och hemgjorda potato wedges för 3.50 £). Nä, på All Star ska jag nog hålla mig till 1 £-muffinsen som är to die for och dessutom extremt prisvärda!

Åkte förbi Tesco på hemvägen och shoppade lite toapapper (kanske det tråkigaste som finns att lägga pengar på?) och kom hem för någon halvtimme sen och funderar på hur kvällen ska spenderas.
Enligt TV-guiden går Shaun of the dead, 10 orsaker att hata dig, Moulin Rouge, Phone Booth, Red Eye, The Fly, Tala med henne, The Mummy, Girl Interrupted, The Aviator och Runaway Bride på TV ikväll. Hm. Hur kan det gå så många filmer en helt vanlig söndagkväll? Eller har jag missat något, är det typ bank holiday imorrn? Jaja, något av det får det bli, med något trevligt tilltugg. Typ Cola light.
Fick mersmak av att kolla på Troy igår, känner för att se mer episka dramer såsom Kingdom of Heaven eller något liknande. Antar att det närmsta alternativet blir ...The Aviator? Eller Moulin Rouge kanske.

Ska dricka juice nu, tallyho!

Kommentarer
Postat av: Marlo

Toapapper är verkligen inte kul att lägga pengar på. buuuuh!

2010-08-02 @ 02:04:14
URL: http://davignon.wordpress.com/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0