Den med Monica

Hm, ja, det är tur att man kan ändra uppfattning om människor. Grupparbetet i fredags gick hur smidigt som helst. Det är den här gruppdynamiken som spökar hos folk, att de måste hävda sig och vara coola i sitt sällskap för annars får de inte vara med och leka. Som det var på mellanstadiet. Så i fredags var de störiga personerna inte störiga alls, utan riktigt engagerade och duktiga. Kul att bli motbevisad men samtidigt tråkigt för dem själva att de inte alltid kan vara sådär trevliga...

Och helgen gick åt till att fira Adris födelsedag på tapas-ställe La Roche på Lilla Torg. Fantastiskt gott, flottigt och väldigt värt. Och efter en mycket störig resa med SJ Intercity är Adri och jag nu hemma i Lindome hos mamma och pappa. Kändes bra att komma ifrån lägenheten eftersom den var så extremt stökig. UUUURSCH. Har utvecklat någon form av pedanteri de senaste åren. Vet inte riktigt när den började, någon gång under tonåren tror jag. Var extremt stökig av mig fram tills kanske sexton-sjutton, sedan dess har det långsamt gått utför och nu är jag.... to put it lightly, väldigt ordningsam. Jag måste diska innan jag lagar mat för jag kan inte laga mat om det finns disk eller om spisen är nerstänkt. Måste städa innan jag kolla på film, fluffa kuddarna, plocka bort disk, damma av TVn, flytta bort Julias grejer, måste bädda innan jag kan lägga mig, måste lägga tillbaka allt på sin rätta plats, var sak på sin plats, varje skiva i rätt DVD-konvolut, ett underlägg under vattenglaset, tofflorna vid sängkanten, inget damm på TV-skärmen, kläderna tvättade, strykta, vikta, i högar. Annars kan jag inte kliva upp ur sängen, gå till skolan, skriva tentor, äta mat eller gå och lägga mig. Vem, vem, vem, vem har jag ärvt detta av? Mormor förmodligen, hon var ganska ordningsam. Hur som helst, lägenheten har inte blivit städad på flera veckor (Emma och Julias fel, not mine) och jag kunde knappt vara i den. Äckel äckel äckel överallt. Kändes som en befrielse att komma därifrån, och mysigt att komma hem till mamma, pappa och lilla Bella.

Ska se några filmer på filmfestivalen i veckan också, "Brotherhood" och "A single Man" på onsdag än så länge, ska se om det blir någon på torsdag och fredag, men känns så sjukt ovärt att åka in till stan när mitt fail-card-till-busskort inte vill funka och det dessutom ska snöa ytterligare 20 cm, så bussarna förmodligen inte kommer att gå. Mycket trevligare att stanna hemma och mysa! Menmen, det ger sig. Ska kolla på Pretty Woman, har aldrig sett hela, så nu är det sannerligen på tiden. Doodles!

Kommentarer
Postat av: Marlo

Vi måste ses! Jag pluggar på pedagogen numera :)

2010-02-02 @ 17:50:38
Postat av: Faster Lena

Kära Nina, ditt pedanteri har du ärvt från flera håll...din farmor och hennes far samt jag har alla lidit av denna "sjuka"...det värsta är att det inte finns någon bot, för trots att jag numera sitter där jag satt mig så liiider jag alla helvetes kval över att här inte ser ut som jag vill att det ska.

Men det får väl gå ändå skratt

Kindpuss och kram!!!

2010-02-03 @ 02:22:27
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: Sierra Madre

Men silverfiskarna är ju våra vänner...

2010-02-05 @ 19:23:44
Postat av: Buffy

Gillade du Pretty Woman? Fattar egentligen inte hajpen med den, gör du? Pretty overrated huh?//Buffy

2010-02-07 @ 22:46:47

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0