Den med alla rutiner

Yes, har gått två veckor i skolan igen och allt är back to normal. Börjar komma in i rutin igen, tack och lov. Har inte haft en enda rutin sen början december, så nu känns det rätt trevligt att faktiskt göra något vettigt, typ gå i skolan och lära sig saker. Försov mig imorse dock, men hann till skolan ändå. Kändes bra, men jag hann inte borsta tänderna. Mindre bra. Föreläsningen handlade om filmteori, typ. Hela delkursen handlar om det. Uh, jag vet knappt vad det är. Vad är det för skillnad på det och det vi pratat om hela hösten? Blöh, måste nog läsa kurslitteraturen lite så att jag slipper känna mig dum i huvudet imorrn på grupparbetet. I alla fall, på eftermiddagen såg vi "Cykeltjuven", som ju var jättebra. Känns bra att ha sett den, eller som Jenny uttryckte det "en milstolpe i mitt filmtittande". Sannerligen, kära Trobeck, så fort man säger "Cykeltjuven" får man åtskilliga "oooooh!" och "aaaaaah" till svar. Nu äntligen kan JAG säga "oooooh!" när någon nämner den. Lovely. Dagen avrundades med vår alldeles egna Einstein, som kläcker ur sig: (högt, skränigt, skämtsamt, på skånska) VARFÖR ÄR ALLA ITALIENARE SÅ JÄÄÄVLA SKITIGA, ELLER ÄR DET BARA JAAAG? (Einsteins entourage skrattar).
Giv mig styrka.

Well, herrarnas final i konståkning om en timme. Ska sätta mig till rätta i soffan med en gång och invänta denna kvällens höjdpunkt. Doodles!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0