Den med all skola

Ännu en dag avbetad i skolan. Försov mig och kom tio minuter för sent. Hatar när folk kommer sent, det är respektlöst. Ursch. Hur som helst, kollade på 'Bringing Up Baby', tror den heter 'Ingen fara på taket' på svenska, som var ganska rolig men stundtals alldeles för all over the place. Men roligt att se en äkta screwball-komedi ändå. Kom hem fyra och har gjort absolut inget sedan dess. Jo, lagade tacos till middag som blev APGOD. Och har nu pluggat lite och förberett mig inför grupparbetet imorrn.

Och just det, fick tillbaka tentan från förra delkursen, den tenta jag absolut inte hade någon ork till att engagera mig i och bara kluddade ner två sidor (alltså en halv sida för kort), utan källhänvisningar och utan att korrekturläsa. Fick VG4. Alltså näst bästa betyget. Logik much?
Så kan nu andas ut och börja förbereda mig inför nästa tenta, som verkar ganska rolig. Ska troligtvis välja 'De 400 Slagen' och analysera den ur en semiotisk synvinkel. Har filmen hemma, har lånat en bok om semiotik och tre böcker om franska Nya Vågen och ämnet är intressant. Är väldigt exalterad över tentan för en gång skull, ska bli kul att göra efterforskningar, skriva den och lära mig nya saker. Det är DÄRFÖR man går i skolan.

Nu sova, sedan inte försova mig, gå i skolan, och efter det förhoppningsvis fortfarande träffa underbara Sara. Doodles!

P.S föreläsare Ingrid har ändrat i våra grupparbets-grupper och vi har fått en jättestörig kille i gruppen. Hoppas han gör alla en tjänst och inte dyker upp.




Sommar, Tour de France och ko-tofflor
kan inte bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Sierra Madre

Tour de France...Suck. Det känns som att det aldrig kommer att bli sommar igen. Lova att det gör det, Nina please?//SM

2010-01-29 @ 15:03:53

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0