Update

Har nu spenderat exakt en månad i London, och har installerat mig ganska bra! Om man bortser från att jag lever på mammas och pappas pengar (tack för hjälpen!) och att jag gnäller på Adri hela tiden, funkar det ganska bra.
Har bankkonto på G, väntar bara på att de ska skicka kortet och uppgifterna. Har redan börjat betala för lägenheten i Archway, så kommer att ha någonstans att bo när jag väl flyttar ut från Albion Rd om någon månad. Och är deusstom anställd. Yay! Sökte 6 st nannyjobb, gick på en intervju och det blev klappat och klart. Sjukt gött att det gick så fort så jag slipper gå på hundratals intervjuer. Även om det inte betalar så bra som jag hade velat (får ut 800 £ netto) så jobbar jag bara 30 h i veckan, har lediga måndagar och dessutom mycket ledig tid under dagarna medan barnen är i skolan. Känns bra! Skulle kännas idiotiskt att tacka nej till ett jobb pga snålhet. Och de bor precis vid Hampstead, underbart läge! Bussen går direkt utanför lägenheten i Archway, tar 20 minuter och stannar precis utanför deras dörr. Sjukt bra. Kan leva med att det är sämre betalt än andra jobb för att få alla förmåner som det faktiskt har.

Så det rullar på, saknar Sverige lite, men inte så himla farligt. Det näst bästa man kan få i Sverige-väg, IKEA (!!!), ligger bara en bussresa bort. Saknar Malmö ganska mycket, lägenheten, Värnhem, Lund, skolan, Sanna och Jenny såklart, delar av klassen, att läsa om film, lära sig om film, kolla på film, dygnet runt. Men mest av allt saknar jag Biffen! Lilla, lilla, lilla Biffen. Hoppas att det går bra att resa med EasyJet senare till hösten. Känns som ett bra mellanalternativ mellan Ryan och SAS.

Har har ångestframkallande mensvärk hela dagen, sov till och från ända tills klockan sju på kvällen, drömde konstiga feberdrömmar och mådde apa. Har kollat på 30 Rock och slötittar nu på Troy som går på ITV2 + 1, alltså en extrakanal som visar allting som ITV2 visar, fast en timme senare. Att det kan finnas en marknad för det? Men iofs, jag kollar ju på den nu så ja, uppenbarligen!


Kommentarer
Postat av: Sanna Hummus

Så jävla bra Nina! Du är bra! Vi ses om cirkus två månader igen, för det är då jag hoppas planera ihop med de andra tjejerna så vi kan åka på London-visit tillsammans. Krams

2010-08-01 @ 10:18:30
Postat av: Yossarian

Tack kära hummus, det var ett nöje att ha dig på besök! Två månader, då jag skriver in det i min kalender med en gång så att jag kan vara säker på att det blir av! Looking forward to it! xoxo

2010-08-01 @ 22:24:35
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0