Ensam på Albion Rd

Familjen åkte iväg på sin jätteresa i lördags eftermiddag och sedan dess har jag och katterna varit alldeles ensamma. Har varit ganska mysigt faktiskt, trodde att jag skulle vara mer mörkrädd, som jag brukar vara när jag är ensam men det var inte farligt alls. Igår drog jag dessutom ut bäddsoffan i vardagsrummet och somnade framför Pirates of the Caribbean. Mycket trevligare att sova i ett rum som vetter mot gatan eftersom jag gillar att höra bussarna som går förbi med jämna mellanrum hela natten. Det känns tryggt att veta att världen fortfarande finns kvar där ute trots att jag stänger mina ögon (har kollat på Vanilla Sky för många gånger verkar det som...). 

Ska åka och hämta Adri på flygplatsen om någon timme. Roligt att hämta Adri, tråkigt att åka ändå ut till Heathrow. Känns som längre bort än världens ände, uuuurgh. Behöver mat, men ska nog skita i att handla innan och åka senare ikväll istället. Sainsbury's har öppet till midnatt, så hellre handla klockan elva ikväll än i rusningen nu på eftermiddagen. Klockan elva har dessutom den glada nattpersonalen kommit, och de brukar gå runt och sjunga, eftersom de tror att ingen hör. Himla gulligt!


Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0