Den med IMDb

Sedan mycket länge har jag varit förälskad i IMDb (http://www.imdb.com), eftersom man kan få information om varenda film som någonsin gjort. I alla fall nästan. En annan anledning till att det är så fantastiskt är att läsarna ofta vet vad som är bra och inte. Som t.ex. i "the daily poll" där frågan var vilken promenadscen i filmhistorien som är mest minnesvärd. Mitt instinktiva svar var Wills årstidsscen i Notting Hill men när denna inte fanns bland alternativen, blev det självklara valet scenen från min favoritfilm "De misstänkta", och se på maken, den fick också tjugo procent och vann (hurra!!). Just därför ser jag ofta IMDb som en pålitlig källa till information om filmer eftersom kreti och pleti verkar ha en hyfsad koll på vad som är bra film!

 

IMDb har trots allt blivit något av en skamfläck på filmvetenskapkursen, såklart, och alla "inbitna filmintresserade" hämtar alltid information från någon annan, mer "seriös" filmsida. Men jag tycker inte att det finns någon annan som är lika omfattande. IMDb for the win!

Kommentarer
Postat av: Buffy

Alltid ska nån rackarns kvasiintellektuell jävel komma och slå en på fingrarna...slå tebaks!Och hårt!

2010-03-15 @ 14:37:44

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0