Ett beslut

Klockan är halv ett, sitter just nu i min säng och kollar på How I met your mother. Känner mig sjukt nedstämd efter att jag spenderat HELA dagen åt att försöka komma på vad jag ska göra framöver. Jobba, stanna, åka, sluta, Göteborg, Varberg, Malmö, London, studera, jobba. Pratat med mamma, pappa, Adri och Elin i sammanlagt 3 timmar (dyr telefonräkning) och har suttit klistrad vid datorn för att undersöka studera.nu, gumtree, arbetsförmedlingen osv osv. Positivt är att jag, när jag kollade runt på studera, såg hur mina betyg hoppat upp tack vare meritpoäng. Från 17,4 till 19,0. Legen - wait for it - dary. Fortfarande inte tillräckligt för att komma in på psykologprogrammet, men det är ett steg på vägen.

Negativt är att jag kom fram till att jag ska flytta tillbaka till Sverige. När jag flyttade hit hade jag som inställning att jag skulle stanna så länge som det made sense. Och ja, nu gör det inte det längre. Består till största delen av boendesituationen. Efter ett år på underbara Värnhem står jag bara inte ut i den här hålan längre. Och det går inte att beskriva jävelskapet heller. Kan inte skriva att det är smutsigt och äckligt för man fattar inte exakt hur jävla smutsigt och äcklig det är här. Och jag är ungefär som en katt, allt måste tvättats rent och vara fint. Och den här lägenheten GÅR inte att göra fin, den är...obotligt grisig. Nu går det inte längre. Jag måste bort härifrån. Så. Det kändes bra att få ur sig!
Ska hem till fina familjen, hjälpa dem att flytta till Varberg, fira jul (och såklart fira nyår i London!) och sedan försöka komma på vad jag ska göra sen. Kanske tillbaka till Malmö, kanske stanna i Varberg, kanske flytta till Göteborg, kanske tillbaka till London senare. Mmm, nu känns det förvirrat och osäkert på ett bra sätt igen. Love it!

PS. fryser som ett as eftersom jag tvungen att duscha i kallvatten förut. Varmvattnet var slut. Who knows why? Den här lägenheten alltså. Och vi betalar 17000 i månaden för den sammanlagt. Känns fint...Himla fint.

Ursch, känner att jag blev lite sur nu när jag tänker på allt som är fel med lägenheten, så lägger in några bilden från underbara http://oddlyspecific.failblog.org/













Kommentarer
Postat av: Sierra Madre

Precis så är London när man bott där ett tag: You both love and hate it at the same time...

We are with you all the way in the process, with dedicated love, SM

2010-11-02 @ 16:12:06

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0