500 days of summer

Jag älskar film och jag kollar på ganska mycket film, men inte på långa vägar så mycket som jag skulle vilja. Blir väldigt bekväm av mig och ser gärna om filmer jag vet att jag älskar istället för att sitta igenom nya (helt idiotiskt). Mitt förra nyårslöfte (ja, jag hade ett sådant) var att jag skulle läsa mer, vilket jag faktiskt gjort. Sedan juni har jag nog läst fem, sex böcker och just nu läser jag Ken Folletts nya bok Fall of Giants. Älskar att läsa, nästan lika mycket som att se på film. Så om jag klarade av att förbättra min läsförmåga borde jag fixa att förbättra mitt filmtittande. Så ett nytt löfte; se mer film! (och fortsätt läsa).

Ikväll såg jag och Elin 500 days of summer, en film jag velat se länge och därav hade höga förväntningar på. Kan väl säga att jag blev ganska nöjd ändå, fick lite Amelie från Montmartre-vibbar av den. Tycker att Jospeh Gordon-Levitt är himla charmig, även om hans roll är ganska tacksam. Däremot har jag aldrig riktigt gillat Zooey Deschanel och jag hade gillat 500 days of summer mycket mer om hennes roll spelats av någon annan. Men all in all, en fin film. Jag och Elin var nöjda!




Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0