Otack är världens lön

Har haft en alldeles överjävlig dag på jobbet. Har varit sjuk hela veckan och kämpat runt i ett regnigt London med snuvig näsa och ömmande hals. Och allt kulminerade när Leena pratade med mig innan jag gick hem för dagen och kontentan var ungefär att jag skulle få sparken om jag inte presterade bättre. Hm. Jag gick ju till jobbet trots att jag var sjuk? Var inte det bra nog? Ringde i onsdags morse och sjukskrev mig, för att jag skulle ha krafter kvar för att jobba på eftermiddagen och idag sade Leena att hon inte riktigt kunde lita på mig p.g.a. detta, att "jag vet att du jobbar tidiga morgnar, men det är oacceptabelt". Hon menade alltså att jag sjukskrev mig för att jag var trött. Vilken smäll på käften, jag går och lägger mig halv elva på kvällarna för att orka gå upp kvart över sex varje dag. Och alla som känner mig vet vilken nattmänniska jag är och att jag nu går och lägger mig mer än tre timmar tidigare än vad jag brukar är ju en fantastisk förbättring. Men det fick jag inte mycket för eftersom Leena verkar tro att jag inte alls är sjuk utan bara trött.
Är så besviken och ledsen, har verkligen kämpat som ett as för att orka med jobbet denna veckan och detta är alltså min belöning? Himla skoj.

Mest sur är jag för att detta har förstört hela min kväll, är så himla arg, har ingen ro att göra någonting. Och denna kvällen har jag längtat efter hela veckan. Suck suck suck.
Ska se om Adri vill kolla på Arrested Development och sedan försöka sova bort min ilska och vakna upp till en lite trevligare dag imorrn. Tallyho.

Kommentarer
Postat av: Buffy

Vi känner dig, vi litar på dig, vi älskar dig-kramar från din fanclub genom Buffy yours truly

2010-09-25 @ 09:22:47

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0