Att välja

Hm. Nu börjar det bli mycket av det där "vad ska du göra nu då?"-frågor. Alla jag känner har frågat och alla får samma luddiga svar. Varför envisas alla med att veta vad man ska göra hela tiden? Kan man inte bara får vara ledig ett tag? Det kommer inte komma en enda dag senare i mitt där jag kan få vara ledig, utan att vara sjuk eller pensionär eller utbränd osv. Man måste jobba, när man inte jobbar måste man ta hand om hus, städa, fixa, ordna, ta hand om ungar eller djur eller män eller vad man nu väljer att lägga sin lediga tid på. Och om man är vis väljer man inget av det och sin lediga tid går då åt till att mysa med vin och goda vänner. Point is, det här är min enda chans att få vara ledig. Det är inte så himla kul, jag är sjukligt understimulerad vilket resulterar i konstiga små aktiviteter som retar alla jag umgås med, såsom frenetiskt läsa om alla Harry Potter-böckerna, vika origami, lösa rubiks kub på roliga sätt och spara och organisera alla mina kvitton. Lite roligt men det är samtidigt uppenbart att jag behöver en sysselsättning. Men uh, orka välja. Malmö, Göteborg, London? Jobba, plugga, slappa? Välj åt mig, tack.

Kommentarer
Postat av: Linn

"gud vet när man får chans att ta en PAUS igen!" tänkte jag efter Nääs då jag var förvirrad och skoltrött. Sabbatsår va en bra grej tyckte jag. Pyssla med lite småsaker som man tycker är skojiga och samla sina tankar. Man har gått i skolan sen var var 6-7 år, ska hela livet sen gå raka spåret i samhällets utstakade bana? Nej. Och det vet jag att du inte gör heller. Låt din inre Räv guida dig, rävrävräv!

2011-01-10 @ 22:08:27

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0