Julmyspys

Tisdag idag, vilket innebär skola! Släpade mig upp kvart över sju, åkte till skolan halv nio, hade föreläsning mellan nio och tolv, om westernfilm. Sjukt intressant! Om det är någonting man lär sig i filmvetenskap, så är det exakt hur rasistisk världen varit (och är), och hur öppet det var förr inom filmen. Och Theodore Roosevelt alltså. Vilken jävel, ursch ursch. Hur som helst. Intressant var det, pratade om "Den siste mohikanen", "Lonesome dove", "The searchers", "The wild bunch" och "Dansar med Vargar". Trodde aldrig att jag var en som gillar westernfilmer, men faktiskt så är många av dem väldigt, väldigt bra. Pappa tyckte det var underligt att vi inte tog upp "A man called Horse", jag tyckte det var underligt att vi inte tog upp "The gode, den onde, den fule". Kanske för att det är en spagettiwestern, men ändå. Måste ju ändå vara den westernfilm som de flesta i klassen sett. Tycker man.
Hur som helst, efter skolan fotade jag Domkyrkan och Erikshjälpens Second Hand till Adris moderep, som på torsdag ska handla om shopping i Lund (vilket f.ö är försvinnande dålig. Förutom Erikshjälpen, hittade ett par Dr. Martens där idag för 150 spänn. Dauym!). Kom hem vid två, myste sedan med corny julmusik och bakande av pepparkakshus och tillhörande dekorering. Fast jag bakade inte huset, utan köpte det på Coop och lödade ihop det. Orka göra degen liksom. Blev färdig vid fyratiden, spelade sedan GTA i ungefär...fyra timmar. Inte bra. Men roligt var det i alla fall!
Och ja, nu sitter jag här, med min bästa vän Tentan som ska bli klar tills på fredag. Vi får se hur det går, wish me luck! Doodles!



Jenny och Lina



Domkyrkan, med barn och allt



Erikshjälpens Second Hand, portfölj 45 pix



Kängor, 150 spänn



Husmys

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilken vacker kyrka! Mycket fina bilder. Pepparkakshuset ser ju hur mysigt ut som helst. Roligt att du får nyttja din konstnärliga ådra i fotouppdrag ;)

2009-12-01 @ 23:13:59
Postat av: Nina

TACK Linn! Ja, om jag hade fått betalt hade det varit super! :P

Men det är ju trots allt trevligt att vara lite kreativ! :*

2009-12-01 @ 23:17:06
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/
Postat av: Sierra Madre

Snälla, kom hem och gör ett dylikt hus till oss också dignande av nonstopchokladochannatgött!!/SM

2009-12-02 @ 17:41:33

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0