Om Call of Duty

Åhnej, jag stallar igen. Dumt. Men denna gång är det inte plugget jag stallar, utan sängen. Det är så tråkigt att gå och lägga sig, orka med. Ska upp klockan sex imorrn, vi får se hur det går.
Hur som helst, i min ivrighet att stalla hittade jag en heltrevlig sida på wikipedia om Call of Duty, och sedan en ännu trevligare sida om vapnen man använder i Call of Duty och sedan en mycket informativ sida om olika rankningar i armén. Så intressant! Jag är i mångt och mycket en pacifist, och emot vapenindustrin och arméer i allmänhet, men ändå är jag helförtjust i krig när det kommer till spel, jag kan bara inte hjälpa det.
I ALLA FALL, något jag blev hemskt förtjust över var hur välgjort Call of Duty faktiskt är, när man synar det i sömmarna. Det blir bara bättre och bättre ju mer man synar. Det jag hittade på wikipedia var i alla fall hur man uttalar fänrik, beroende på vilken engelska man pratar. På amerikanska uttalas det, på det sätt jag och de flesta andra känner till det, som vuxit upp med filmer som Saving Private Ryan, Thin Red Line och Plutonen, second [lu'tɛnənt], alltså loo-tenent. Men på brittiska uttalas det second [lɛf'tɛnənt], alltså lef-tenent, ett ord jag aldrig förut hört, förrän jag hörde den brittiske kaptenen Price i Call of Duty säga det (fast han var så tuff att han inte ens använde sig av 'second'). Min respekt för spelintresserade amerikaner (i alla fall för Infinity Ward, skaparna av Call of Duty) ökade genast eftersom de uppenbarligen gjort sin research, något man inte förväntar sig av andra krigsspel, t.ex. Counterstrike, Rainbow SIX eller Brothers in Arms. Men min respekt för spelintresserade människor i allmänhet är väldigt låg. Forumen för Call of Duty skulle t.ex. kunna döpas om till "Forum för dig pojke, under femton, finnig, pubertal, har aldrig läst en bok, kan ej peka ut sitt eget land på kartan". Ungefär, det är inte många inom spelvärlden som kommer undan med äran i behåll. Tveksamt om jag gör det, med tanke på vad det här inlägget har handlat om. Ett fint exempel skulle jag dock säga är min vän Becki som ju måste vara den coolaste WOW-spelaren någonsin. Men sen måste ju tilläggas att det är liiiite mer nördigt att spela WOW än att spela Call of Duty. Så jag skulle säga att vi väger upp varandra! Keep up the good work, Becki!

Nä, nu måste jag sluta stalla, bums i säng! Doodles!

Kommentarer
Postat av: Bekki

Haha, underbart. Klart man kan vara spelnörd utan att vara en finning tonårspojke med CS-reflexer och som inte kan nåt annat ord än "lol". Men vi är sällsynta och IMBA (nörd ord i wow, som betyder överlägset eller orealistiskt bra ;) Puss!

2009-11-29 @ 19:33:38

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0