061009

Så var ute på Babel med Simma helgen. Trevlig kväll och underbart att träffa Simma men OJ vad dålig jag mådde i söndags. Det var nog rekord tror jag. Somnade en stund inne på badrumsgolvet av ren utmattning efter att jag hängt över badkarskanten i flera timmar. Helt sjukt. Är numera en frisk och sund människa som inte dricker någon form av alko. Ska jag ut någonstans får det bli vatten eller cola light. Har en sjuklig avsmak för vin, både vitt och rött nu (har alltid haft för rött dock, spyr av bara lukten. Vet ej varför men jag mår illa av bara tanken på det, uuuuuuhu!).
Igår lämnade jag in tentan och städade sedan köket och båda toaletterna. Och kollade sedan på "Unga Mödrar" (kan definitivt inte leva utan det programmet. Dagens höjdpunkt!). Och avslutade kvällen med att kolla på "Fargo" tillsammans med Adri. UNDERBAR film. Hur man lyckas göra en gore-splattrig film charmig och humoristisk is something I'll never know! Coens bästa enl. mig och Adri.
Somnade oförskämt sent och blev därav en zombie i skolan idag, då föreläsningen började klockan åtta. Somnade bara en gång under filmvisningen tack och lov (borde döpa om rummet till sovsal istället för hörsal, stället är ju som en vagga!). Men idag såg vi ingen långfilm utan flera kortfilmer av Lumière och Méliès, vilket var mycket intressant med ändock lika sövande. MEN! Vi fick se Méliès "Resa till Månen", äntligen! Har velat se den sen jag fick "1001 filmer du måste se innan du dör"-boken av Adri i födelsedagspresent för jag vet inte hur många år sedan. Loves it. Och fascinerande att Méliès lyckades göra en såpass avancerad film så tidigt som 1902. Trodde absolut inte att den var så välgjord tekniskt sett, utan att det mer bestod av bilder och gester, men det var ju klippning, effekter, skådespelare och hit och dit. Awesomeness. Så nu kan jag kryssa den från listan. Hurra! Har väl sisådär 800 stycken kvar nu ungefär...
Ska nog kolla på "Fucking Åmål" och sedan somna tidigt! Lovely!
Doodles.



Kommentarer
Postat av: Gamla faster

Härligt att du är frisk igen Nina!

Även om jag är helt borta då det gäller både TV-programmet och filmerna du nämner, så skrattade jag högt åt din beskrivning av hörsalen.

Kram och ha det fortsatt gott.=)

2009-10-07 @ 00:44:34
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se/
Postat av: Buffy

Passa dig för handspriten...sägs att vissa krogar blandar det i drinkarna.// Buffy the vampire

2009-10-07 @ 12:40:57
Postat av: adri

Alltså "sägs"? Tro inte allt du läser på Flashback, kära Buffy.

2009-10-08 @ 21:36:45

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0