Stumfilm

Så stumfilmsdelen av filmkursen har kommit igång och idag kollade vi på klipp från Charlie Chaplins "The Tramp" och "The gold rush". Sjukt bra, har innan bara sett delar av "Moderna Tider" när pappa visat mig, men borde väl efter detta kolla mer på Chaplin, så fantastiskt och så tidigt! "The Tramp" kom ju redan 1915. Loves it. Och så kollade vi lite på Buster Keaton och såg klipp från "Metropolis" (har en känsla av att pappa skulle ÄLSKAT den här delkursen). Snodde ju med mig "Metropolis" senast när jag var hemma och den står fortfarande här i hyllan och samlar damm. Ska väl ta mig i kragen och kolla någon dag, pappar har ju tjatat på mig att jag ska se den sedan jag var fjorton, typ. Kanske dags nu!
På mentorsmötet visade vår Ken-docka till mentor, André, en kortfilm från tio-talet (kanske t.o.m. tidigare..?) om en "alien-hand", sjukt charmig och musiken var underbar. Påminde mig väldigt mycket om ett avsnitt från "Outsiders" där en man hade problem med sin hand, då den snodde saker och uppförde sig konstigt. Sjukt kul! Undrar hur många vändor på psyk han gjort det senaste.

Så nu har jag hängt i lägenheten hela kvällen och förbereder mig mentalt inför tvätten imorrn. Tvättid mellan sju och tolv. Uh-oh. Ja, på morgonen. Fakk. Hur skall detta gå, månne? To be continued...

Har förresten skaffat mig en trevlig vana; laga mat på kvällarna så det enda jag behöver göra på eftermiddagen efter skolan dagen efter är att värma upp maten. Loves it. Nog för att det är ganska roligt att laga mat, men när man kryper hem på eftermiddagen, sjuk av trötthet, är det lätt att det går lite fel och man eldar upp köket (eller som idag då jag råkade doppa min lugg i ett värmeljus. Luktade trevligt bränt hår efter den incidenten...) I alla fall, gött att bara värma upp! Gonna keep up the good work. Längtar redan till imorrn då jag kan slänga i mig min kycklingwok!

Doodles!

Kommentarer
Postat av: Marlo

Metropolis är faktiskt bra, i like it!

2009-10-09 @ 13:11:01
URL: http://davignon.wordpress.com/
Postat av: Buffy

Uppe och tvättar klockan gryning? Vilken disciplin..

Are u impressed? I am impressed!

2009-10-09 @ 22:59:25

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0