Hopp hopp

Klockan är nu 21.40 och jag har fortfarande inte påbörjat tentan. Eller ja, påbörja den avslutande delen av den. Men jag har varit lite produktiv på andra sätt i alla fall. Efter skolan (somnade en liten, liten stund idag, börjar allvarligt fundera på om jag ska börja dricka kaffe i alla fall) åt jag choritzo med bröd till middag. SJUKT GOTT. Ska lätt äta oftare, det är väldigt underskattat med korv med bröd. Nam nam. Kollade på Unga Mödrar, pratade med mamma i telefon, hängde någon timme framför bloggar och dylikt och har precis kollat på Idol och spelat lite gitarr. Men har inte spelat på flera veckor så mina fingrar gjorde asont efter fem minuter. Inte van vid att böja dem såpass onaturligt. Hur som haver, tyckte verkligen att Tove var underbar i Idol. Min favorit tillsammans med Erik. Men är för snål för ringa och rösta, hon går säkerligen vidare och om inte så blir hon säkerligen vald av juryn senare. Oh, the dramz! Har verkligen saknat svensk TV det senaste året. Förutom mamma och pappa så måste det varit det enda jag saknade från Sverige. Och chokladbollar från Delicato såklart!

Lyssnar just nu på MGMT och tänker antingen göra klart tentan eller göra något annat. Härliga härliga valmöjlighet!

P.S Såg en UNDERBAR tecknad kortfilm idag, den allra första svenska tecknade filmen, av Victor Bergdahl från 1915. Samtidigt som den var väldigt charmig var den även lite obehaglig. Undrar vad som rörde sig i Bergdahls huvud egentligen...Men det finns ju många underliga filmskapare så ska väl inte peka ut någon. I alla fall, den finns inte upplagd på youtube, så vet inte var jag kan hitta den istället. Buhu! Får fortsätta leta runt...

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0