Jag hatar kaffe

Har nu läst färdigt kapitel fyra i boken, om 'mise-en-scéne', och har dessutom pratat med mamma i telefon någon halvtimma. Känner mig helt klarvaken men borde verkligen släpa mig i säng eftersom jag har städdag imorrn. Men hur kul är det? Den bästa tiden på dygnet är ju nu. Varför är det så? På natten är jag pigg, påhittig och glad och på dagen önskar jag ibland att någon bara kan släcka lampan så jag kan få sova. Är det sjukligt? Pappa tycker nog det, som går upp fem varje dag, ibland klockan sex, när han har sovmorgon. Det är nog han som är galen, tycker jag.
Jag har dock lite dåligt samvete över att jag ätit för mycket glass. Tanken var att jag skulle fira lördagen med glass och glad i hågen gick jag till hemköp och köpte 'dulce de leche'. Gott, trodde jag. Inte alls, visade det sig. Den hade en mycket ovänlig eftersmak av kaffe. FAN. Lyckades sälja resten till Adri för en tjuga och gick sedan ner och köpte en annan sort (jag är så dum). En med choklad, så man vet vad man får. Och den var god och nu mår jag lite dåligt över all glass och alla bortkastade pengar. Har inte sett röken av den där tjugan liksom. Dessutom är Adri redan skyldig mig fyra kronor sen i går. Fy fy fy. Tänk vad jag skulle kunna hitta på för de där tjugofyra kronorna...

Alright, innan sovdags får det bli ett avsnitt Grey's Anatomy tror jag.
Doodles.

Kommentarer
Postat av: Faster Lena

Hallå i natten!

Jag vill bara förbereda dig på, med anledning av ditt "nattsudderi"...du ska inte tro det växer bort för det gör det inte:D

Jag har alltid varit som du och trivts bra med det så känn dig inte ensam.

Hälsa syster och föräldrar och stor kram till er alla!

2009-09-20 @ 03:13:41
URL: http://roshultskan.bloggplatsen.se
Postat av: Buffy



Kom ihåg: Natten är dagens mor

Kaos är granne med Gud



ur dikten Vän!I förödelsens stund

av E.J Stagnelius

2009-09-20 @ 15:59:15
Postat av: Nina

Lena: Herregud, gör det inte? Jag är alltså dömd till den här tillvaron. Och jag har spenderat alla mina tonår till att försöka bli av med det. Ajajaj :P Vilket slöseri.



Buffy: Okej, det där gick rakt över huvudet på mig. Sånt kan du säga till Adri och andra skrivnördar, jag förstår mig just nu bara på klippning och ljussättning :P

2009-09-25 @ 01:08:28
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0