Diverse förberedelser

Sitter vid köksbordet och skickar mejl till Sheelagh angående tjejernas betyg. Betygskorten skickades hit för några veckor sedan och tjejerna vill absolut ha reda på vad de fått. Betygssystemet är helt galet här, tror att man kan få mellan 4c och 6a, man har en learning profile och lärarna skiver små kommentarer, såsom "Ursula har redan toppbetyg med för att fortsätta såhär måste hon be om ännu svårare uppgifter, gå på extralektionerna för avancerad matte och gå med i diskussionsgrupper". I Sverige räcker det med att få MVG på nationella provet så får man MVG i betyg ungefär. Lite hårdade regler här, verkar det som.

Pratade med Leena förut och min första jobbdag blir på onsdag eftermiddag Inte direkt jobb utan mer lära känna barnen och träffa skolpersonalen så de vet vem jag är. Ska bli spännande, barnen verkade jättemysiga, får hoppas att de gillar mig också. Och tack och lov ska Hong, pappan, vara med så att jag slipper vara helt ensam. Ska få lära mig vart skolan ligger, hur man går hem därifrån, vilken mat de har hemma och hur man använder köket. Ska bli mysigt, ser fram emot lördag också. Ska sitta barnvakt, barnen går och lägger sig vid åtta och sedan har jag deras hundratusentum TV för mig själv. Hurra! Har jag tur har de ett playstation också, och kvällen är räddad!

Ska ringa angående mitt National Insurance Number sedan och efter det åka hem till Elin och mysa. Kanske köpa med någon god mat. Mumma!

Tallyho!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0