Den med Albion Rd

Är tillbaka hos familjen Shaw på Albion road. Ett helt år har gått sedan jag senast åkte med Vita till skolan, och det känns som att tiden har stått stilla här. Tjejerna ser ut som när jag lämnade dem (några centimeter längre och med nya frisyrer), Chris och Sheelagh är som vanligt obehagligt trevliga och huset ser ut som det ska. Katterna är som de brukar; Lightning vill äta dygnet runt, Violet vill bli klappad och Spark är skygg och syns inte till så mycket. Borders har stängt ner i Angel och en fin affär med smycken har öppnat på Stoke Newington Church Street. Ett helt år och inte mer än detta? Det är så konstigt. Och helt rätt, allt ska vara som vanligt.

Var med Vita hos läkaren i måndags, en mycket intressant upplevelse. Läkarmottagningen ligger tvärs över gatan, så vi gick dit fem över tio, fem minuter innan utsatt tid. Väntade en halvtimme, började undra om läkaren, Dr Bench, inte dykt upp till jobbet den dagen. Vi kollade på tavlan med bilder på alla anställda och hittade Dr Bench och bilden stämde överrens med en man som skymtats tidigare. När han sedan dyker upp inser jag att bilden inte gjorde Dr Bench rätta; han är verklighetens Dr McDreamy! (alltså 35-årig, tjockt hår, 1,90 lång HUNK). Jag visste inte att snygga läkare fanns på riktigt, jag trodde bara att de fanns på TV. Och enda anledningen till att de är snygga läkare där är för att de inte är läkare, utan skådespelare. Därav min förvåning när Dr Bench (jag och Vita kallar honom Dr Darcy numera) dyker upp.

Ganska sent och ska upp snart, men ska kolla färdigt på fjärde avsnittet av Coupling, alldeles för roligt för att stänga av. Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Izzy

WTF! Jag vill också träffa Dr DARCY! NOT COOL, duude. Jag måste bli sjuk i något. Eller bryta något litet, typ stigbygeln. Vi kan planera vidare om fem dar, ses då. Overs.

2010-07-08 @ 11:32:43
Postat av: Linn

ha, jaa du måste absolut fejka en skada/sjukdom och gå dit och bli ompysslad av honom!

2010-07-14 @ 13:39:06
URL: http://goddessofnature.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0