Filmer & borrmaskin

Vecka 2 verkar bli en bra filmvecka, såg både Ghost Writer och Män som hatar kvinnor igår. The Ghost writer var himla bra, hade jag själv gjort en film skulle historien påminna om den. Lite Hitchcock och the usual suspects-aktigt. Fint slut! Men en sak som fascinerade mig var att jag inte lyckades identifiera Kim Cattrall förrän någon halvtimme in i filmen. Det fanns inte ett spår av Samantha Jones i hennes karaktär, vilket var kul att se. När man växer in en roll som de oftast gör i TV-serier som Sex and the City blir det svårt att spela något annat. Type casting alltså. Men trots att hennes karaktär i filmen inte är så himla olika från den i serien var det en otrolig skillnad. Annan accent, annat tonläge, annat sätt att prata, föra sig, gå, stå, titta, vända sig om. Älskar att se skådespelare visa upp en annan sida.
Sedan Män som hatar kvinnor. Nej. Inte sådär superbra. Intressant historia men ganska pinsamt emellanåt. De skulle lika gärna kunna stå med manuset i handen, så kanske det hade varit mindre pinsamt och bara lite roligt istället.
Hur som helst, ska spela Call of Duty: Black ops, äta lite glass med chokladsås och sedan mysa med en bra film. Eller kanske bara somna framför 30 Rock...
P.S lagom till flytten till Malmö om några veckor har jag inhandlat lite nödvändiga föremål, bl.a. en skruvdragare. Kände mig ganska vuxen och cool, trots att jag köpte den för mammas pengar.

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0