Alice and Kev

Efter en lång, seg resa ner till Skåne är jag nu åter hemmastadd i Värnhemmet. Den 30e januari idag, alltså Adris födelsedag. Hon hade stor skojig fest igår så hon myste mest idag, vilket kulminerade på kvällen, när jag kommit ner, i korv med bröd, chokladbollar, cola light och Alien med filtar, kuddar och tända ljus. Perfekt!

Rummet jag flyttar in i blir inte tomt förrän Line flyttat ut, vilket troligtvis blir imorrn så inatt sover jag på madrass i vardagsrummet. Kollar på 30 Rock och hänger runt på internet för att fördriva tiden tills jag blir trött. Har ingen bok att läsa eftersom jag lämnade min Harry Potterbok i Varberg. 900 sidor inbunden 15-kilos tegelsten. Gick inte att pressa ner i packningen. Fy. Så nu har jag bara datorn.
Efter en del tidsfördriv på Failblog och Lolcats hamnade jag på 'Alice and Kev', en hemsida av en brittisk kille som pluggar speldesign. Sidan handlar om hans projekt i The Sims 3, där hans titelkaraktärer är hemlösa och han, dag för dag, redogör för hur det går för dem. Tror sidan är något år gammal men är inte mindre underhållande för det. Lika underhållande är kommentarerna folk har lämnat, allt från "vilket fantastiskt sätt att göra folk uppmärksamma på hemlösheten i världen" till "hur kan du göra så här mot oskyldiga simmar!? Du förtjänar samma öde som dem!".

Läs den!    http://aliceandkev.wordpress.com/


Oooh! Såg precis en grej i 30 Rock som hänsyftade till filmen Amadeus, som jag ju nyligen såg. YES! Har inte rikigt fattat grejen innan, men NU FAN!

Nu är dags att sova. Tallyho!

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0