Vägen till...

9 maj
Första körlektionen. Soffi kör bilen till Pildammarna, visar hur man startar och rullar iväg på ettan och ber mig sedan göra just detta. Får panik. Svett. Ångest. Tar några försök innan bilen inte enbart skumpar fram.

21 maj
Kör över en duva hemma hos mamma och pappa. Ångest.

29 maj
Krockar nästan med älg. ÅNGEST.

31 maj
Kör på motorvägen för första gången. Hjärtklappning. Ville bromsa hela tiden, Soffi gillar inte.

11 juni
Krockar nästan i rondell utanför Varberg. Lite läskigt men nöjd över att det faktiskt inte var mitt fel.

20 juni
Halka på Bulltoftabanan. Skitkul. Svårt. Körläraren pratar som Kajan i HippHipp. Bidrar till kommunikationsproblem.

4 juli
Teoriprov. Regnigt ute. Kommer fram helt dränkt. Ska därefter ta kortert till själva körkortet. Resultatet blir inte tillfredställande. Skriver provet. Får ångest. Är osäker på 20 av frågorna. Tror jag hade hjärtstillestånd när jag väntade på resultatet. 65 är högsta poäng, fick 58, godkänt var 52. Kunde andas ut.

13 juli
Uppkörning. Stannar för buss på 70-väg, kör 50 på 70-väg, glömmer lägga in sjätte växeln på motorvägen, kör i två filer vid vänstersväng två gånger, backar för långt, bilen börjar rulla efter att jag stått still innan jag börjar blinka, kollar höger sidbackspegel två gånger under hela färden, lämnar företräde för en bil som är 300 meter bort, ingen bromsberedskap vid högerregelkorsning. Och ungefär 100 andra smågrejer. Men jag orsakade ju ingen katastrof och uppkörningsmannen Stellan var nöjd och gav mig godkänt. TACK STELLAN, DET SATT FINT

Så nu är jag en person som har körkort. Ser man på! (stavade det köttkort flera gånger, vet inte om man är redo för körkort om man stavar det köttkort...).

Kommentarer
Postat av: Faster Lena

Grattis älskade Nina till ditt körkort!!!

Och tack för den roliga läsningen om hur du nådde dit. =)

Själv är jag i moment 22 och vet inte om det löser sig...har nämligen ingen ID-handling öht och eftersom jag inte orkar ta mig till någon instans som utfärdar en sådan har jag ångest!Idag förväntar jag mig ett samtal med en handläggare på skatteverket, för problemet måste ju lösas, jag menar kan de hjälpa papperslösa invandrare så måste väl också jag kunna bli hjälpt...eller?

Än en gång grattis och kram till dig!!!

2011-07-14 @ 11:26:38
Postat av: AmerikaAdri

SJUK LIKE PÅ DETTA.

2011-07-14 @ 23:59:16
Postat av: sierra madre

Du är så himla mkt värd detta-GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!

2011-07-17 @ 14:04:05

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0