Utbildning

Mötet på studievägledningen igår gick förvånansvärt bra. Pratade mest om programmering och om n på Gotland där Speldesign och Grafik-utbildningen finns som jag vill läsa. 3 år, med möjlig utlandstermin, och antagning enbart baserat på arbetsprover. Hm. Tricky tricky. Studievägledarkillen sade att arbetsprovet inte handlade om programmering och kodning utan om estetik och skapande. Så ska nog söka utbildningen och göra intagningsprovet för att se vad det handlar om. Frågan är, om jag skulle bli antagen, om jag är redo att påbörja en utbildning. Hur kan jag vet att jag inte ändrar mig halvvägs igenom och hoppar av? Uh. Skulle inte vara jordens undergång, men ändå. Slöseri med tid och CSN. Och flytta till Gotland? Hm. Jag vet ännu inte om jag gillar tanken eller inte. Positivt är att det är vackert, massor av kyrkoruiner, medeltidsveckor och spännande historia. Negativt; det ligger ASLÅNGT BORT. Finns det ens en flygplats? Hur dyrt är inte det flyget i sånna fall? Och båtarna, hur dyrt är inte DET? Och alla stockholmare...Hm. Ja. Men lär ju vara roligare än att plugga i Luleå eller Blekige.

Uh, så mycket frågor, de tar aldrig slut. Vi får se hur det urartar helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Linn

Låter asballt det här med spel alltså! Riktigt tufft. Spelskapandet verkar riktigt stimulerande, nästan så man blir lite sugen själv...tänker på dig kära räv!

2011-03-14 @ 19:24:26

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0