Bränd kaka

Det blåser här i Malmö som om det inte finns någon morgondag. Vågar inte gå ut, vill inte ha en blomkruka i huvudet. Sysselsätter mig med trevliga inomhusaktiviteter såsom att baka. Hittade ett recept på Arlakökets iPhoneapp (är inte bara tekniknörd, utan även baknörd. Double win!) som jag testade nu. Kakan fick stå inne dubbelt så lång tid som receptet sade, eftersom den verkade lite för kletig i mitten. Och nu när jag tog ut den var den lite bränd ovanpå och torr inuti. Suck. Why bother? Men kan ju skylla det på att jag fastnade framför trailern för ett nytt spel som släpps i maj, nämligen L.A Noire. Herre min je, kan vara det bästa som hänt någonsin, i alla fall enligt trailern. Någon på företaget som gör spelet sade att speltiden skulle vara uppåt 30 timmar, minus sidouppdrag och grejer. Helt sjukt, inte ens mastodontspelet Half Life 2 kom upp i den längden. Så exalterad, jag står inte ut. 20 maj alltså. Ska skriva upp i min kalender!

Min födelsedag är på intågande om några veckor, kommer bli så himla fint. Förra året var jag i London precis dagarna innan och shoppade på Primark, åt Ben & Jerry's och promenerade runt i vårsolen. Och året innan det skrev jag högskoleprov och gick på pub på Church Street (och fick fina presenter!). Samma människor inblandade båda gångerna. Känns tråkigt att bryta ett vinnande koncept men ännu en resa till London känns inte aktuellt, inte just nu i alla fall. I år kommer mamma och pappa och valpen ner hit till Malmö, kommer bli himla mys.

Förutom att få stopp på alla tsunamis, jordbävningar, kärnreaktorkatastrofer, svält och djurplågerier önskar jag mig följande;

- Två lasersvärd som jag och Adri kan slåss med (och som låter när de slås mot varandra!).
- En växt som inte dör bara för att man glömmer att vattna den
- Ett par skor med klack som inte skaver
- Ett spel baserat på Boardwalk Empire
- Att kunna äta päron
- Ett recept på den ultimata kladdkakan
- En ny frisyr
- Att Red Hot Chili Peppers släpper en ny skiva
- Att se A Chorus Line igen. Och Spamalot!

Nu är det dags för något-bränd-men-ändå-god-kladdkaka. Tallyho!


Kommentarer
Postat av: Buffy

Snälla Nina skicka lite kaka, por favor...Bränd eller obränd spelar mindre roll, ciao Yours truly

2011-03-16 @ 18:00:27
Postat av: simma

Okej, kollade igenom listan. Jag har dibs på päronätandet-önskningen! Ska försöka fixa det.

2011-03-16 @ 19:15:13
Postat av: Nina

Åh, det skulle vara en underbar present, att få äta ett mjukt, saftigt päron på min födelsedag. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Lycka till mon amie!

2011-03-23 @ 22:31:42
URL: http://whiteblankpage.blogg.se/

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0