Inaktivitet

Har i vanlig ordning haft en mycket ickeproduktiv dag. Som sig bör när man köpt ett nytt spel. Köpte L.A Noire igår (600 spänn, ajajajajaj) och måste hela tiden tvinga mig själv till att hitta på saker så att jag inte fastnar framför TVn dygnet runt. Typ träna, duscha, äta, städa, diska, promenera, plugga körkortsteori (och ha körlektioner), läsa, handla, sova, ordna med csn, utbildning, kurser, bankID osv osv. Problemet är att alla aktiviteter tar slut himla fort. En timme åt varje. Borde bli tillräckligt för att fylla ut dygnet och lämna ca två timmar för spel. Men nejnej. Min dygnrymt har nämligen blivit konstig. Istället för att sova till halv två på eftermiddagen och gå och lägga mig fyra på natten går jag upp typ halv tio. Och när klockan är fem är jag färdig med alla ovanstående aktiviteter. Och då har jag ändå haft tid till övriga aktiviteter såsom panta flaskor, spela gitarr och sortera mina kläder. Så vad händer? Jo. Hamnar framför TVn. Hela kvällen. Det är inte bra. Måste nog hitta på fler hobbys. Och skaffa mer pengar så jag har råd att genomföra dem. Men hur ska jag ha råd med det när jag redan lägger så mycket pengar på spel?

Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0